نصر ارکن گفت: تزریق واکسن کرونا منعی برای اهدای خون ندارد و افرادی که در برابر این بیماری واکسینه شده اند، مدتی کوتاه از اهدای خون معاف موقت می‌شوند.

داود نصر ارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: واکسیناسیون یا ایمن سازی که با هدف جلوگیری از ایجاد عفونت انجام می‌شود، منعی برای اهدای خون نیست و بسیاری از واکسن‌ها تنها مدتی کوتاه داوطلبان  را از اهدای خون معاف می‌کنند.

نصرارکن با بیان اینکه تزریق واکسن کووید۱۹ هم بسته به نوع آن می‌تواند با دوره معافیت از اهدای خون همراه باشد، افزود: افرادی که تحت واکسیناسیون کووید۱۹ از نوع آسترازنکا و یا اسپوتنیک وی قرار گرفته اند، می‌توانند ۱۴ روز پس از دریافت واکسن جهت اهدای خون مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


این پزشک مسئول اذعان کرد: همچنین تزریق سایر انواع واکسن کووید۱۹ از جمله بهارات، سینوواک، سینوفارم، فایزر، مدرنا، برکت منعی برای اهدای خون ندارد و داوطلبان اهدای خون می‌توانند پس از بهبودی واکنش‌های اولیه به واکسن از جمله تب، درد عضلانی، بی حالی، جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.