مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از بازسازی و بومی سازی ۱۴۵ قطعه تخصصی نیروگاهی به دست متخصصان بومی این نیروگاه خبر داد.

خلیل محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: صنعت برق کشور طی سال‌های اخیر دچار چالش‌های مختلفی در عرصه تامین قطعات مورد نیاز خود به ویژه در بخش نیروگاهی شده و خداوند را شاکریم که با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان این نیروگاه توانستیم تعداد زیادی از قطعات موردنیاز را ساخته و بازسازی کنیم.

او با اشاره به گرمای طاقت فرسای تابستان و پیک سنگین برق طی امسال، نقش قطعات نیروگاهی در تعمیرات به موقع و بهره برداری از واحد‌های نیروگاهی را مهم و حیاتی دانست و افزود: در مرداد ماه ۱۴۵ قطعه در ۸۷ نوع مختلف با تکیه بر تجربه و توانمندی کارکنان نیروگاه رامین بازسازی و بومی سازی شدند.

محمدی با بیان اینکه از این تعداد قطعه، ۷۸ مورد آن ساخته و ۶۷ قطعه دیگر نیز بازسازی شده اند، اظهار داشت: با این اقدام، مجموع قطعات ساخته و بازسازی شده این نیروگاه در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۷۱۴ قطعه رسید.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی کرده مورد بازسازی قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.