در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۲۵ هزار و ۵۵۵ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه ششم شهریور ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۴ هزار و ۶۶۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و هزار ۵۵۴  واحدی قرار گرفت و در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۲۵ هزار و ۵۵۵ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۷ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان رسید. «وامید»، «پارسان» و «کچاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سپید»، «شستا» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص بورس
شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۱ هزار و ۱۴۹ واحدی، روی پله ۴۶۷ هزار و ۵۰۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون سهم به ارزش ۷ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان رسید.

شاخص هم وزن

رشد ۴۱۰ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۴۱۰ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۷۲۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های وامید، پارسان و کچاد به ترتیب با ۱۵۹۷.۲۱، ۱۳۶۴.۳۵، ۱۱۹۱.۰۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد نوری، مبین و پارس با ۳۳۹.۱۲، ۳۰۳.۰۱، ۱۹۷.۶۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، کگهر و مارون به ترتیب با، ۷۹.۲۶، ۴۵.۴۷ و ۲۲.۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد سمگا، آریا و شصدف، با ۱۰.۹۹، ۹.۰۸ و ۲.۳۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک میلیارد و ۲۹ میلیون تومان به خود اختصاص داد. فلزات اساسی، بانک‌ها و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

برترین گروه صنعت

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های فروس، غبهنوش و بموتو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های فنورد، مبین و چفیبر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افزایش و کاهش قیمت

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های هجرت، فرابورس و فولای بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های کمرجان، سمگا و شصدف بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های شسپا، کنور و کرازی و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ددامح، وسخراج و کارین در بورس تهران داشتند.

عرضه و تقاضا در بورس

برترین عرضه در بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های تدبیر ۰۴، مدیریت و مادیرا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های افاد ۴۴، کمرجان و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

برترین تقاضا در بورس

برترین عرضه در فرابورس

نماد‌های خساپا، خودرو و خبهمن بیشترین حجم معامله و نماد‌های، پالایش، دارایکم و کمند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
ارزش و حجم معاملات در بورس
همچنین نماد‌های کرمان، دی و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۷۰۴، اراد ۸۳۴ و اراد ۵۹۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

ارزش و حجم معاملات در فرابورس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار