دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:کمبود داروی رمدسیویر به عنوان اصلی‌ترین داروی کرونا در مشهد برطرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا صابری دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه‌کننده رمدسیویر در مشهد به ۲۳ داروخانه، هم اکنون مشکل ازدحام در داروخانه‌ها هم مشاهده نمی‌شود.

او افزود: وضعیت دارو‌های بیماران کرونایی و غیر کرونایی در حال حاضر خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با  کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این کمیته در ۲ حوزه تأمین و توزیع بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی فعال است تا در حد مقدورات با کسری در این حوزه‌ها مواجه نباشیم.

صابری بیان کرد: رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود تا در صورت نیاز، دارو و اقلام موردنظر در اختیار بیمارستان‌های نیازمند به این موارد قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید

  • تعداد مراکز تزریق رمدسیویر در مشهد به ۱۸ مرکز افزایش یافت

او تصریح کرد: در وضعیت فعلی بر مصرف بهینه دارو‌ها تاکید شده است تا در شرایطی که میزان تقاضا بیش از عرضه باشد نیاز همگان برطرف و تعادلی میان عرضه و تقاضا برقرار شود و در این خصوص با مشکل مواجه نشویم.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: هم اکنون در بسیاری از اقلام دارویی، موجودی‌مان با نیاز‌ها همخوانی دارد، اما در برخی موارد همچون تخت و ونتیلاتور کمبود‌هایی وجود دارد، زیرا میزان مصرف ملزومات پزشکی بیماران و اقلام حفاظتی کادر بهداشت و درمان بالا رفته است.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.