کارشناس گردشگری سلامت و رئیس بیمارستان مصطفی خمینی تهران گفت: حدود ۷۰ هزار گردشگر سلامت برای بستری در بیمارستان‌ها وارد کشور شده اند.

سعید هاشم زاده کارشناس گردشگری سلامت و رئیس بیمارستان مصطفی خمینی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به پذیرش بیماران بین المللی در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بروز پیک‌های مختلف این بیماری در کشور‌های مختلف دنیا صنعت گردشگری سلامت دچار چالش‌های جدی شده و میزان بیماران بین المللی وارد شده به کشور کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: در سال ۹۹ به دلیل اوج بیماری کرونا بیماران بین المللی کم تری به ایران سفر داشته اند که البته کشورمان برای کنترل مرز‌ها برای مقابله با بیماری کرونا صدور ویزا را سخت‌تر از گذشته کرده است. درسال گذشته تخمین زده می‌شود که حدود ۷۰ هزار گردشگر سلامت برای بستری در بیمارستان‌های چند نظر وارد کشور شده اند و تخمین زده شده که حدود ۲۵۰ هزار بیمار بین المللی برای انجام اقدامات درمانی سرپایی به ایران سفر کرده اند.

هاشم زاده با اشاره به آمار سفر گردشگران سلامت به کشورمان در سال جاری بیان کرد: با توجه شیوع بیماری کرونا صدور ویزا برای انجام هر نوع عمل جراحی داده نمی‌شود و بیماران بین المللی فعلا به خاطر شرایط موجود بیماری کرونا نمی‌توانند برای انجام عمل‌های زیبایی ویزا گرفته و به ایران بیایند.

او افزود: امروزه صنعت گردشگری سلامت و ورود بیماران بین المللی به کشور ارز آوری زیادی به همراه دارد به طوری که هر بیمار حداقل ۲۵۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌کند و برای انجام عمل‌های جراحی و سایر خدمات در ایران هزینه خواهد کرد و تخمین زده می‌شود در حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال گذشته گردشگران سلامت ارز آوری برای کشورمان داشته اند.

هاشم زاده گفت: بیماران بین المللی از کشور‌های عراق، افغانستان، عمان، پاکستان هستند و ما نباید این فرصت را به سایر کشور‌ها مانند هند، ترکیه وحتی چین بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار