مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان نیازمند کمک ۱۱ میلیارد تومانی نیکوکاران هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یداله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد:هم اینک ۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های این استان به سر می برند که از این تعداد ۲۱۴ زندانی مرد و پنج زندانی زن هستندو برای پرداخت بدهی این افراد و آزادی آنها ۱۱ میلیارد تومان نیاز است .

او اضافه کرد: ۱۶۹ زندانی به علت محکومیت های مالی، ۴۴ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، سه زندانی به علت پرداخت نکردن نفقه و سه نفر نیز به علت دیه ناشی از سوانح در زندان به سر می برند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۱۱۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان از ابتدای امسال تا پایان مرداد آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که پنج تن از آنان زن هستند.

روحانی منش بیان کرد: زندانیان آزاد شده در پنج ماهه امسال شامل ۷۸ زندانی دارای محکومیت مالی، ۲۰ زندانی مهریه، ۱۵ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و یک زندانی دیه ناشی از حوادث است.

او با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان بوده است ادامه داد: با تلاش ستاد دیه و رایزنی های صوت گرفته ۸۷۳ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بیش از ۴۶۴ میلیون تومان از این بدهی توسط زندانیان پرداخت و ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان آن نیز توسط صندوق تامین خسارت های بدنی تامین و پرداخت شده است.

روحانی منش افزود: با توجه به پایین بودن درآمد زندانی و خانواده آنها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی به صورت یک‌جا، افزون بر ۱۶ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان از این بدهی قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

او گفت: کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه ۸۲۷ میلیون تومان در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات بوده است.

منبع ایرنا 

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.