معاون مسکن و راه و شهرسازی استان یزد گفت: سقف افزایش اجاره بها در شهر‌های استان یزد ۱۵ درصد است و مستاجران در غیر این صورت به مراکز قضایی شکایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، خواجه رضایی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در بند یک مصوبات هفتاد و دومین ستاد ملی کرونا در زمینه حمایت از خانوار‌ها در زمینه اجاره املاک مسکونی آمده است که افزایش اجاره بها در تهران تا سقف ۲۵ درصد، کلانشهر‌ها تا سقف ۲۰ درصد و در سایر مناطق شهری کشور که شهر‌های استان یزد هم شامل آن است، ۱۵ درصد خواهد بود. 

او افزود: همه قرارداد‌های اجاره مربوط به املاک مسکونی استیجاری که مدت آن‌ها از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، به صورت خودکار تا یک سال تمدید می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان ادامه داد: البته ۹ استثنا نظیر دریافت پروانه تعمیرات اساسی، فروش رسمی ملک از سوی مالک، عدم موافقت مستاجر با افزایش اجاره، اجاره به افراد تحت تکفل یا تشخیص رفتار خلاف عرف و ... در این مصوبه وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توانند قرارداد را تمدید نکنند.

خواجه رضایی تصریح کرد: اگر هر کدام از این استثنا‌ها وجود نداشته باشد، افراد مشمول قانون می‌توانند به مراکز قضایی و دادستانی‌ها مراجعه کرده و مورد خود را از این طریق پیگیری کنند.

او درباره وام کمک ودیعه مسکن نیز گفت: این تسهیلات تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شده که مبلغ آن در شهر‌های استان یزد تا سقف ۲۵ میلیون تومان است. متقاضیان می‌توانند به سامانه https://tem.mrud.ir/ مراجعه کرده و در قسمت تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام کرده و وام دریافت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.