امام جمعه خرم‌آباد گفت: مبارزه با فساد و مفسد خط قرمز دولت سیزدهم است و مسوولان و دولتمردان برای رفع محرومیت از کشور و استان تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید احمدرضا شاهرخی " نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مبارزه با فساد و مفسد خط قرمز دولت سیزدهم است و مسئولان و دولتمردان برای رفع محرومیت از کشور و استان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین "سید احمدرضا شاهرخی "در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد بیان کرد: ما با ۲ دسته از انسان‌ها و رویداد‌ها روبرو هستیم، افرادی که پرچمدار حق بودند و افرادی که در جهت تثبیت باطل تلاش کردند.

او  با اشاره به اینکه افرادی با تلاش در جهت اشاعه دین اسلام و خدمات عام المنفعه تلاش بسیار کردند، افزود: امروز از آثار همه این بزرگان در حوزه‌های علمیه، مراکز پژوهشی و تربیت و موسسات علمی و دانشگاه‌ها آثار مورد استفاده مراجع بزرگ تقلید دارند و افردی مانند شیخ طوسی و آیت الله مرعشی نجفی، امام موسی صدر عزت و شرافت را برای اسلام و مسلمانان به ارمغان آوردند.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: از طرفی نیز افرادی مانند منافقین کوردل ۲ خدمت گزار نظام مقدس جمهوری اسلامی را شهیدان رجایی و باهنر را شهید کردند و تخریب حرمین عسگرین در سال ۸۴توسط همان انحراف به نام داعش رخ داد.

شاهرخی گفت: شهیدان رجایی و باهنر به وسیله منافقین بدکردار به درجه رفیع شهادت رسیدند و اگرچه مدت کوتاهی در مسند خدمت رسانی بودند، اما از ابتدای فعالیت خود به دنبال حاکمیت به شکل نبوی و علوی بودند.

او افزود: برقراری عدالت اجتماعی در سرلوحه امور آنان بود و خود را وقف مردم کردند و مردمی زندگی کردند و زندگی آنان قبل از مسئولیت و بعد از مسوولیت تفاوتی نداشت و نامشان بعنوان ۲ خدمتگزار صادق برای همیشه جاودان شد.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: کسانیکه در جایگاه خدمت رسانی به مردم هستند باید رفتار و کردار این ۲ شهید را مطالعه و بررسی کنند و خود را ملتزم بدانند که عملشان به گونه‌ای باشد که موجب خشنودی پروردگار و رضایت مردم باشد.

شاهرخی در بخش دیگر از خطبه‌های این هفته بیان کرد: دولت سیزدهم روز چهارشنبه هفته گذشته برای ۱۸ وزیر رای اعتماد گرفت و اکنون با اعتماد رهبری معظم انقلاب اسلامی کار خود را جهادی با قوت و قدرت آغاز می‌کنند.

او با بیان اینکه قبل از این دولت چهار رییس جمهور دیگر نیز بعد از جنگ تحمیلی فعالیت کردند و مقام معظم رهبری از آنان مطالبات داشتند، اظهار داشت: انقلابی گری و مردم داری از این دوره مطالبه شده است و استفاده از حضور مردم در حل مشکلات کشور و برنامه محوری در اقتصاد و ارتباط با نخبگان خواسته شده است.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری بر زمین مانده است و رییس جمهوری و هیات دولت در آزمون خطیری قرار دارند و با آمدن دولت جدید و تغییرات در سطوح و لایه‌های بالا و پایین رخ خواهد داد اگر در راستای تبدیل به احسن باشد رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی را در برخواهد داشت و نفعش به مردم می‌رسد.

شاهرخی عنوان کرد: اگر در سطوح ملی و کلان برنامه‌های تحول زا و انتصابات تحول ساز رخ دهد، ولی در لرستان رخ ندهد عقب ماندگی به دنبال خواهد داشت و در دولت گذشته لرستان بعنوان پایلوت اقصتاد مقاومتی تعیین شد و این برنامه در جا‌های دیگری اجرا شد و آنچه که بیان شد آثاری در زندگی مردم نداشت.

او اظهار داشت: در صورتیکه تغییر و تحول براساس توانمندی و پاک دستی صورت گیرد قطار توسعه فرهنگی و اقتصادی حرکت خواهد کرد و در غیر اینصورت اگر روابط بر ضوابط حاکم شد این دولت و ملت و انقلاب و استان متضرر می‌شود.

امام جمعه خرم آباد گفت:، اما روحیه مطالبه گری در بین جوانان عدالتخواه و اخلاق مدار در لرستان شکل گرفته است و این مطالبه گری با دوری از خشونت و پرخاشگری رنگ عدم توسعه را در لرستان پاک می‌کند و مسولان نیز به کلان استان فکر کنند و در راستای رفع بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و محرومیت زدایی اقدام کنند.

شاهرخی ادامه داد: خط قرمز رییس قوه مجریه و قضائیه مبارزه با فساد و مفسد است و قانون شکنی در هر منصبی مورد سوال و برخورد قرار می‌گیرد.

اوگفت: این روز‌ها ویروس کرونا کشور و استان ما را در برگرفته است و روزانه شاهد از دست دادن عزیزانی هستیم که بسیار اندوه‌بار و تاسف بار است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: باید تلاش کنیم زنجیره این ویروس را با همدلی و تعامل همگان قطع شود به گونه‌ای که با گسترش واکسیناسیون شاهد از دست دادن عزیزانی نباشیم و در این راستا فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و اصول بهداشتی را رعایت کنیم و در اجتماعات غیر ضروری حاضر نشویم.

شاهرخی ادامه داد: نباید کاری کرد که ملت اسلامی تضعیف شود و اگر سهوا یا عمدا بی مبالاتی کنیم و نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم و در نهایت منجر به تضعیف امت اسلامی و امری حرام می‌شود.

او عنوان کرد: پدران و مادران، جوانان و نوجوان و حتی کودکان با وجود ویروس منحوس کرونا پرچم نماز جمعه را با رعایت اصول بهداشتی برافراشته نگه داشته اند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.