نفتالی بنت و جو بایدن پس از یک روز تعویق درپی انفجار کابل، روز جمعه با یکدیگر در کاخ سفید ملاقات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (جمعه) یک روز پس از برنامه‌ریزی برای دیدار در روز پنجشنبه، در کاخ سفید با یکدیگر ملاقات کردند.

بنت در ابتدا ضمن ابراز تأسف درپی انفجار کابل و کشته شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی مدعی شد: «این آمریکایی‌ها در مأموریتی برای نجات جان دیگران جان خود را از دست دادند و این تعریف شجاعت و فداکاری است.»

او در ادامه با اشاره به تقویت روابط دوجانبه گفت که از قدس اشغالی با خود حسن نیت، وحدت و همکاری در عین وجود اختلافات به ارمغان آورده است.

بنت همچنین ضمن تشکر از بایدن برای حمایت از رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: «اسرائیل برای دفاع از خود هرگز از آمریکا درخواست اعزام نیرو نخواهد کرد.»

او همچنین مدعی شد: «در خاورمیانه خوب بودن کافی نیست. اگر می‌خواهیم کار خوبی انجام دهیم، باید قوی باشیم.»

از آن‌جا که مسئله ایران موضوع اصلی برای مقامات صهیونیست است، گفته می‌شود که بنت در این ملاقات قصد دارد طرحی را برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای و نفوذ ایران در منطقه ارائه بدهد.

این ملاقات در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌هایی رسمی روز گذشته تأیید کردند که به دلیل وقوع چند انفجار در حوالی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان، ملاقات نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به تعویق افتاده است.

نفتالی بنت اکنون در اولین سفر خود پس از رسیدن به مقام نخست‌وزیری، در واشنگتن به سر می‌برد و انتظار می‌رفت روز پنجشنبه با بایدن ملاقات داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار