برای افزایش رزق و روزی از جمله توصیه هایی که از طرف امامان معصوم شده، خواندن سوره واقعه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،از امام سجاد نقل شده است که اگر اول ماه قمری روز دوشنبه باشد، تا دو هفته بعد، سوره‌ی واقعه خوانده شود. آن هم به این صورت: در روز اول، یک بار، در روز دوم، دوبار و … در روز چهاردم نیز چهارده بار. سپس بعد از خواندن در سوره ی واقعه در هر روز دعای زیر را بخواند:

«اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیَسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ قَلیلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثیراً فَبارِکْ لی فیهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَیْدی خِیارِ خَلْقِکَ وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک. وَ اِنْ لَمْ یَکُنْ فَکَوِّنْهُ بکِیْنُونِیَّتِکَ وَ وَحْدانِیَّتِکَ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیََّ حَیْثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَیْهِ یَکُونُ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَِیْءٍ قَدیرٌ. یا حَیُّ یا قَیُّومُ، یا واحِدُ یا مَجیدُ، یا بَرُّ یا رَحیمُ یا غَنیُّ ، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَمِّمْ عَلَیْنا نِعْمَتَکَ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ، وَ اَلْبسْنا عافیَتَکَ.»

آیت الله سید صادق روحانی نیز می فرمایند در هر 5شنبه ای که در این 14 روز قرار داد از دعای زیر هم بهره ببرد: «یا ماجِدُ، یا واحِدُ، یا جَوادُ، یا حلیمُ، یا حَنّانُ، یا مَنّانُ، یا کَریمُ اَسْألُک تُحْفَهً مِنْ تحَفِکَ تَلُمُّ بها شَعْثی وَ تَقْضی بها دَیْنی وَ تُصْلِحُ بها شَأنی برَحْمْتِکَ یا سَیِّدی»

دعا برای پولدار شدن در یک هفته

در یکی از کتاب های آیت الله بهجت آمده است که اگر کسی می خواهد رزقش زیاد شود، ذکر زیر را بسیار بگوید و در پایانش صلوات بفرستد. "أَغنِنی بِحَلالِِکَ عَنِ حَرامِکَ، وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک" ختم معتبر دیگر به این شکل است: آیه ی 2 الی 3 سوره اطلاق را بخوانید. آن هم به این صورت: شروع ختم، دوشنبه، پنجشنبه و یا جمعه باشد.( بهتر است جمعه باشد ) این ختم تا 40 روز ادامه داشته باشد و در هر روز 159 بار خوانده شود. بعد از نماز صبح بهترین وقت است. در روز آخر، 179 بار خوانده شود.در اول ختم روز اول غسل کرده، دو رکعت برای طلب خواسته ی خود نماز بخواند و صد تا صلوات بفرستد. روز آخر نیز بعد از اتمام ختم، صد صلوات بفرستد.دعا برای پولدار شدن از کتاب علوم غریبه,دعا برای پولدار شدن در یک هفته,دعا برای پولدار شدن شوهر

دعا برای پولدار شدن شوهر

بعضی از علما نیز نماز اول وقت را دلیل گشایش کارها و افزایش رزق و روزی دانسته اند. پس توصیه می کنیم که اگر در این مورد سهلنگاری می کنید، کمی با تغییر در رفتار خود، شانس خود را برای افزایش روزی، امتحان کنید.

سوره‌هایی برای ثروتمند شدن با قرآن

برای ثروتمند شدن با قرآن خواندن سوره‌هایی سفارش شده است که به شما کمک می‌کند.

1- سوره واقعه

این سوره شاید معروف‌ترین سوره نزد مردم باشد که برای گشایش کارها و همچنین افزایش رزق و روزی معمولا شب ها قبل از خواب خوانده می‌شود. همچنین می‌توانید این سوره را بدین شکل بخوانید: از جمعه شب، هرشب ۳ مرتبه سوره واقعه را بخوانید و به شب جمعه(پنجشنبه شب) که رسیدید آن را ۸ مرتبه بخوانید و تا ۴۰ روز اینکار را انجام دهید.

2- سوره یس

برخی افراد صبح ها بعد از نماز صبح، خواندن سوره یس و شب ها قبل از خواب خواندن سوره واقعه را برای گشایش روزی مجرب می‌دانند.

3- سوره ق

گفته‌اند که در هیچ خانه‌ای هر روز تلاوت سوره «ق» نمی‌شود مگر آن که صاحب آن خانه همیشه با دولت و عزت و سعادتو کرامت بوده باشد و از ذلت محفوظ می ماند.(درمان با قرآن، ص ۱۰۲) از امام باقر علیه السلام نیز روایت شده است:هر کس در نمازهای واجب و یا مستحب خود سوره «ق» را قرائت نماید خداوند در روزی او، وسعت ایجاد کرده و در روز قیامت کتاب اعمال او را به دست راستش داده و از او به آسانی حسابرسی می‌کند(ثواب الاعمال، ص۱۱۵)برای دولت و گشایش کارها باید این آیه را ۳۵۰ مرتبه بخواند که از مجربات است.

«قل ان الفضل بیدالله یؤتیه من یشاء و الله ذوالفضل العظیم»

برای زیاد شدن روزی و عزیز شدن، روزی ۱۵ مرتبه این آیه را بخواند. «یا الله المحمود فی کل فعاله»

4- سوره ذاریات

در روایت دیگری از امام باقر(ع) آمده است:کسی که سوره ذاریات را قرائت می‌کند خداوند امور معیشت او را اصلاح می‌کند و به او روزی فراوان عطا می‌شود. (ثواب الاعمال، ص۱۱۵)شیخ صدوق از حضرت امام صادق (ع) نقل کرده است که فرموده :هر کس سوره مبارکه ذاریات را روز یا شبش بخواند خدا معیشت اورا اصلاح فرماید واو را رزق وسیعی عنایت نماید.

5-سوره صافات

از امام صادق (علیه السلام) نیز روایت شده: هر که سوره صافات را در هر روز جمعه قرائت نماید، همواره در حفظ و امان الهی بوده و آفت‌ها و بلاها در زندگی دنیایی،از او دفع می شود. روزی فراوانی از جانب خداوند به او داده می‌شود و از سوی شیطان و حاکمان ستمگر، آسیبی به مال و فرزندان و بدن او نمی‌رسد و اگر در همان روز یا شب جمعه بمیرد خداوند او را شهید به شمار آورده و در روز قیامت در شمار شهدا خواهد بود و در بهشت هم درجه با شهیدان است.(ثواب الاعمال، ص۱۱۲) مرحوم طبرسی نیز در کتاب مکارم الاخلاق آورده است: در روایت است که سوره صافات را برای دستیابی به شرف و جاه در دنیا و آ خرت خوانده می شود.

منبع:دلگرم

انتهای پیام/

برچسب ها: دعا ، اجابت دعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ادیب مهر مرندی
۲۰:۰۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
سلام درود، نبشتن اعداد از ۱۱۴ الی ۱۱۱۴ همراه حرف " ق " و وارد جدول چهارخانه نبشتن شماره کارت و حساب شخص و نام شخص بهمراه عدد متبارک ۱۱۴ و شستن کاغذ با چایی و ریختن چهار گوشه منزل ..ادیب مهر مرندی ، ۰۹۱۹۷۱۱۰۴۹۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۶:۲۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
با سلام وعرض ادب بنده عامل موفقیت در موارد مختلف زندگی ورفع حاجات را صاف کردن قلب از هرنوع کینه وگناه وتوسل به ائمه یا پیامبر اکرم وتوکل به خدا میدانم .اینرا بارها تجربه کرده ودلم خواست تا این موضوع مهم را که بسیار بحث وسیعی است خلاصه وار دراختیار هموطنان عزیزم بگذارم خدا عزت ومال ومقام میدها بیمنت من بارها انگشت به دهن موندم واز بزرگواری خدای متعال وتوجه بیمنتهایش به بندگانش سخت متعجبم.حتی بندگان گنهکار را بی جواب نمی گذارد.به امید روزگار خوش برای همه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
شمارو خدای عزووجل مرا ار ته دل دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۰۵:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
سوره واقعه تاثیربه سزایی داره درافزایش رزق همچنین چله زیارت عاشورابرای رسیدن به پول وحاجت خوبه.آیت الکرسی هم که معجزس.وبهتره که قبل ازدرخواست پول ازخدا،شکرخداکنیم وآمرزش بخایم ودلمونوازبدی هاپاک کنیم وتلاش کنیم ودعای ازته دل.موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
سانیا
۰۱:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
به خداوندی خدا قسم خیلی زود نتیجه گرفتم از ذکر گفتن من ذکر یامسبب الاسباب زیادگفتم تا اسباب و موقعیت خونه خریدن جور بشه برامون و چله ی دعای ناد علی کبیر آخرین روز چله که نوبت من بود شبش همسرم اومد گفت خونه ای که ازدیوار پسند کرده بودی معامله کردم درحالیکه همسرم میگف من اونهمه پول ندارم الکی اون خونه رو نگا نکن ولی باتوکل و ایمان به خدا و این ذکرا خونه رو خریدیم براهمه تون آرزو میکنم این حس خوبمو ظ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
بسم الله رحمان رحیم.

من جوانی هستم ۲۲ ساله تا قبل این سن همش درگیر هیچ و پوچ بودم و ب هیچ چیز نمی رسیدم . ولی وقتی ک واقعن دلتون پاک کنید .گناهان گذشته رو تکرار نکنید و از خدا بخشش بخواین و توبه کنید الله بیشتر از هرچیزی ک نیاز دارین بهتون داده و خواهد داد کار نیک بکنید با همه مهربان باشید حتی اگر دشمن شما باشم نماز برای خودتونه نه خدا . من ب همه چی رسیدم همه چی خدایا شکرت انشالله همه بنده های خوبت در سلامت و از وسوسه های شیطان دور باشن .یا حق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
سلام من هم به مقداری پول نیاز دارم دعا کنید برام ممنون من هم برای شما دعا می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سلام در این روز شهادت خانم فاطمه زهرا التماس دعا دارم،بدهکاریم،امروز خدا حاجتم رو بده و این پول به دستم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سلام در این روز شهادت خانم فاطمه زهرا التماس دعا دارم،بدهکاریم،امروز خدا حاجتم رو بده و این پول به دستم برسه
Canada
هادی
۲۲:۳۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
برام دعا کنید۱۵۰ میلیون بده کارم آبروم در خطر از امام رضا برام کمک بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
انشاالاه بحق آبروی امام حسین خداکمکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۳:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلام واسه بازکردن قفلهای زندگیت روزی 100بارذکر بسم الله الرحمن الرحيم رو بگو خیلی نافعه.ماهم واست دعامیکنیم انشاالله مشکلت حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
با هر زبانی از خدا بخواهید خدا مستجاب می‌کند من چند ساله با خدا صحبت میکنم شکر میکنم هرچی خواستم داده وحتی هرچی هم نخواستم داده
Iran (Islamic Republic of)
اذراحمدی دارانی
۰۰:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خیروبرکت دست از این سوره برندارید یاران امام زمان السابقون السابقون دراین سوره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام، بنده هم از سوره واقعه جواب گرفتم، انشاله برکت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۳:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
با سلام به بزرگان سایت من واقعا از سوره واقعه خیلی نتیجه گرفتم هیچ وقتم روی فقر ندیدم البته نباید ترکش کنید مثل نماز خوندن باید ادامه بدید والا دوره به همون وضع قبلی می افتید تجربه کردم بخون بعد نماز مغرب اعشا ترکش نکن تا عمر داریدروی فقر نمی بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اعتقاددارم ولی اثروفایده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
همتا نرزبان
۱۴:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
م. ح.
۰۰:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام انواع دعاهای عاشقانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۱۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من از خیلی کسانی که به ثروت زیادی رسیدن تحقیق کردم استغفار - چله عاشورا حق شناس - ختم سوره واقعه دوشنبه اول ماه - ترک گناه همراه چله عاشورا غیر ممکن به خواسته ات نرسی اگر نرسیدی دستوری را درست انجام ندادی والا غیر ممکن به خواسته ات نرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام سوره مبارک ق همچین آیه ای ندارد اوبل نگاه کنید بعد نقل کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۳:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام . من قبلا اینو امتحان کردم و واقعا نتیجه داشته برام
روزهای دوشنبه و چهارشنبه ، ۴۰ بار سوره ی تکاثر ( باعث افزایش رزق میشه )
الانم دارم سوره ذاریات و واقعه رو میخونم به امید پیدا کردن کار مناسب .
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۷:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
شما از صبح تا شب بشین و انواع و اقسام دعاها و سورهای قران بخوان ولی تا عمل در کار نباشه تا از خودت حرکتی انجام ندی بی فایدست درضمن خدای کریم به هرکی صلاح بدونه میده خیلی کسارو میشناسم که لای قران و دع تا به حال باز نکردن و همیشه در رفاه هستن تا خدا نخواد نمیشود که نمیشود که نمیشود ودر مرحله بعد تلاش و کوشش خودمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام
من بی نهایت حاجت گرفتم ازختم سوره واقعه
و مشکلات بی نهایت زیادی برام حل شده
و توسل به حضرت رقیه (س)
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۰۵:۰۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بخدا این سورها قرآن کریم هرکس بخونه درعرض هفته میلیاردر میشه امتحانش می ارزه من که اینکارو انجام دادم الان شکر خدا میلیاردر جهان هستم
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۰۱:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام من دلم شکسته وهیچ خیری از دنیا ندیدم و خداوند مشکلاتم رو حل نمیکند و همه مشکلاتم رو زیادتر میکند بیچاره شدم و هیچ امیدی ندارم چون همیشه سرکارم گذاشته این خدای مهربان
Iran (Islamic Republic of)
دیدکاه
۰۰:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام....وقت بخیر...لطفا هرکس وارد این صفحه میشه واز اثار و برکات و مداومت بر این سوره مبارکه گشایش و نتیجه دیدیه لطفا ب اشتراک بزاره..مثلا چند مدت چ موقع تلوت کردین ک باعث اشنایی بیشتر مخاطبان با این سوره وقرآن کریم خواهد شد...التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
تدابزرگه
۰۰:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام باصبر نیایش ونمازحاجت واذکارو خوندن سوره واقعه کوثرنتیجه ٪میده
البته من انقدرسرم شلوغه اصلا وقتش وندارم
مگه بعداانجام بدم
خداوندحکیم روزی یکایک مون وبابرکت وشادنصیب مون کنه الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۲:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام خداوند خیر همه اونای بده سوره‌سورها را می گن من از سوره واقعه بسیار بسیارنتیجه گرفتم بعدارنمازمغرب میخونم شکرخداهرکسی هم خواسته‌ بهش دادم خیلی وضم خوبه هزارالله اکبرممنون از راهنمای بزرگان
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۱:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام استغفار و شکرنعمتهای خداوند موجب زیاد شدن نعمت ها ست و از شما عزیزان هم متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
البته برای بنده تلاوت سوره های " ذاریات " به همراه نیایش 13 " صحیفه ی سجادیه " و هزار بار تلاوت " لا اله الا الله " در طول ماه رجب با اتفاق عجیبی درست شب آخر ( که بنده داشتم مأیوس می شدم ) همراه شد. شاید باور نکنید ولی نیمه های شب پیامک های ممتد و ازدیاد ثروت حقیر را دچار حیرت کرد. والله القادر ما یشاء .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
فقط باید صبر و تلاش کنید بعد خود پول به طرف شما می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام با اعتقاد کامل انجام دهید انشالله رزق و روزی فراوان نسیبتون میشه سوره واقعه هر شب من موندم نتیجه گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
من شخصا خودم خیلی اعتقاد دارم
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۲۳:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
من انحام دادم البته دل از همه اطرافیان بریدم و اینکه یقین داشتم فقط خدا میتونه کمکم کنه و یک شبه زندگیم زیرو رو شد انشا... همه تحربه کنن این لذت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام شما کدوم عمل رو انجام دادید که زندگیتون یه شبه زیر و رو شد؟ لطفا به ما هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ع شمس
۱۵:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام شما کدوم سوره را انجام دادی زندگیتون ازاین رو به ان روشد به به ما هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
از راهنمایی تون مچکرم امیدوارم توفیق روزافزون درباب راهنمایی مردم بهتون داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بدون اعتقاد و انجام دادن گناه !!!بله واقعیت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
اصلا واقعیت نداره
آخرین اخبار