سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تا کنون ۳۷۹ هزار و ۷۳ دز واکسن کرونا براساس سند ملی واکسیناسیون در استان تزریق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد حسن ارداقیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۶۹ هزار و ۳۰۶ دز در نوبت اول و ۱۰۹ هزار و ۷۶۷ دز در نوبت دوم واکسن تزریق شده است.

به گفته وی، فاصله زمانی دُز اول تا دوم در واکسن‌های کرونا متفاوت و استاندارد این فاصله زمانی در تمامی واکسن‌ها بین چهار تا ۱۲ هفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هم اکنون به‌صورت روزانه هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ نفر در شهر قزوین و هزار و ۲۰۰ نفر در دیگر شهرستان‌های استان واکسینه می‌شوند.

ارداقیان افزود: در مراکز واکسیناسیون استان دو واکسن سینوفارم و برکت موجود است و کسانی که نوبت دز دوم واکسن آسترازنکا آن‌ها فرار رسیده است فعلا مراجعه نکنند.

وی با تاکید بر تسریع در تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف در استان اظهار داشت: شهروندان به هیچ وجه برای تزریق دُز دوم واکسن نگرانی نداشته باشند تزریق نوبت دوم واکسن آسترازنکا از هفته آینده آغاز می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یاد آور شد: متولدین سال ۱۳۵۴ به قبل برای تزریق واکسن کرونا در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار