رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: درصدد ساخت بیمارستان جنرال و درخور در این استان هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همچنان درصدد ساخت بیمارستان جنرال و درخور در استان هستیم، گفت: تجهیزات اکثر بیمارستان‌های گیلان تناسبی با جمعیت و شرایط این استان ندارد.

او افزود: با پیگیری‌هایی که در ۲ سال اخیر انجام شد، عملیات اجرایی ۲ پروژه ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینا و ساخت دانشکده پزشکی سایت لاکان آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: طبق تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه ظرف ۳ تا ۴ سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

سالاری با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در پیک پنجم کرونا در گیلان اظهار داشت: در طول این پیک بیش از ۲۵۰ تخت بستری و ICU و همچنین ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران در استان به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره فعال بودن ویروس کرونا در گیلان و لزوم افزایش مراقبت‌ها در پی آن گفت: آنچه که در کنار واکسیناسیون و درمان بیشتر اهمیت دارد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۷۰ پایگاه واکسیناسیون در استان فعال است و حدود ۳۰۰ تیم ثابت و سیار فرایند واکسیناسیون در گیلان را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.