سرپرست تیم و مربی رشته مچ اندازی بانوان اصفهان گفت: توسعه رشته مچ اندازی در شهرستان‌های استان به همکاری و حمایت باشگاه‌ها نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ویدا ظاهری سرپرست تیم و مربی رشته مچ اندازی اصفهان گفت: بر خلاف شهر اصفهان که حمایت خوبی از رشته ورزشی مچ اندازی صورت می‌گیرد و ورزشکاران فعال متعددی وجود دارد، اما در شهرستان‌ها اینگونه نیست.

وی ادامه داد: کمبود حمایت و همکاری سبب می‌شود که چهره‌های مستعد نتوانند فعالیت خود را آغاز کنند و یا ادامه دهند و این برای ورزش استان مطلوب نیست.

سرپرست تیم و مربی رشته مچ اندازی اصفهان اضافه کرد: خرید تنها یک میز مخصوص مچ اندازی و افزودن آن به باشگاه می‌تواند جمعیت قابل توجهی از علاقه‌مندان را به این رشته مهیج سوق دهد و پس از استعدادیابی و تمرینات مستمر، نفراتی جدید را به استان و یا در سطح ملی معرفی کند.

ظاهری با بیان اینکه مچ اندازی قابلیت فراگیری بین اعضای خانواده را دارد گفت: این رشته در منازل قابل انجام است و می‌تواند به‌عنوان ورزشی خانوادگی نیز تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته خانواده‌ها در کنار حمایت از عضو علاقه‌مند به مچ اندازی باید درباره آسیب‌های احتمالی آن نیز آگاهی نسبی داشته باشند تا برای سلامتی افراد خطری رُخ ندهد.

این مربی ورزشی تصریح کرد: رشته مچ اندازی از سال ۹۶ تاکنون فعالیت خوبی در اصفهان داشته است و در دوره‌های مختلف از این خطه به مسابقات کشوری اعزام داشتیم.

استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر دارای ۲۸ شهرستان، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار