رییس شورای اسلامی تبریز گفت: معیار انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی، جناح و سلیقه نیست بلکه تخصص، حسن سابقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام رسول برگی رییس شورای اسلامی تبریز با اشاره به حضور هشت نامزد در جمع گزینه‌های شهرداری تبریزگفت:اعضای شورای این شهر با پرهیز از تعلقات جناحی و سلیقه‌ای، مبنای کار خود را پاکدستی، روحیه انقلابی، سلامت نفس، نفوذناپذیری، عدم وابستگی حزبی و جناحی، تخصص، درایت، حسن سابقه و داشتن برنامه جامع متناسب با امکانات شهر و نزدیکی به حقیقت و تحول گرا گذاشته اند.

او با بیان اینکه در روز‌های گذشته هر هشت نامزد تصدی کرسی شهرداری تبریز برنامه‌های خود را به شورای شهر ارایه و از برنامه‌های خود به صورت حضوری دفاع کرده و به دنبال جلب اعتماد اعضای شورا هستندافزود: اعضای شورای اسلامی تبریز به تغییر در نگرش و برنامه‌ها معتقد هستند و با بررسی همه جوانب و برنامه‌های نامزد‌ها به دنبال بهترین فرد از میان آن‌ها هستند.

او گفت: برنامه نامزد‌ها باید با شرایط اجتماعی و فرهنگی شهر و با بودجه شهرداری متناسب باشد و بر این اساس روند انتخاب شهردار با دقت، وسواس و آرامش سپری می‌شود.

رییس شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه انتخاب شهردار به روز یکشنبه هفته آینده موکول شده است، ادامه داد: در این اعضای شورای اسلامی این شهر برنامه‌های ارایه شده از سوی نامزد‌ها را در فرصت مناسبی مطالعه و بررسی خواهند کرد.

حجت الاسلام برگی یادآوری کرد: بر اساس ماده ۷۲ قانون، پس از ارایه برنامه‌ها از سوی نامزدها، هر یک از آنان حداقل باید پنج رای کسب کنند و هر عضو شورا نیز ۲ نفر را می‌تواند انتخاب کند تا در مرحله نهایی شهردار انتخاب می‌شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۳ عضو اصلی شورای اسلامی و ۲ نفر عضو علی البدل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.