معاون دادگستری البرز گفت: رعایت قوانین آپارتمان‌نشینی باعث پیشگیری از نزاع و درنتیجه جرایم می‌شود.

جعفر داراب خانی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: بخشی از جرائم هرچند کم مربوط به رعایت نکردن حقوق دیگران در وضع همسایگی و درنتیجه نزاع اهالی آپارتمان‌ها است بنابراین رعایت موازین و قوانین مربوط به آپارتمان‌نشینی می‌تواند در پیشگیری از این نوع جرائم موثر باشد.

او افزود: آپارتمان‌نشین‌ها نسبت به رعایت نظافت داخل آسانسور و پارکینگ دقت نظر داشته باشند و از ریختن فیلتر سیگار، دستمال کاغذی به داخل محوطه های یاد شده و سایر مشاعات خودداری کنند.

او افزود: مشاعات متعلق به کلیه ساکنان است بنابراین در نظافت و حراست از آن کوشا باشید.

داراب خانی با بیان این که هنگام ورود و خروج از بسته شدن درهای ورودی ساختمان و پارکینگ مطمئن شوید، گفت: هنگام پارک کردن خودرو نیز اطمینان پیدا کنیم در حریم ملک و همسایه تجاوز و تعدی نکرده باشیم.

او افزود: زباله ها را به موقع در نایلون های سر بسته جلوی در قرار دهیم؛ حق شارژ، سهم آب و هزینه مشاعات را در مواقع تعیین شده پرداخت کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: به دیگران یادآوری کنیم که حق استفاده اختصاصی از مشاعات را ندارند؛ مشاعات متعلق به همه ساکنان است.

او افزود: برگزاری هرگونه مراسم از قبیل مهمانی، جشن و... و همچنین انجام تعمیرات واحد مسکونی نباید باعث ایجاد اذیت و آزار برای همسایگان شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
بالا و پایین پریدن بچه طبقه بالا یادتون رفت.این رو چیکارش کنیم.