پزشک متخصص اطفال گفت:مادران شیرده که مبتلا به کرونا هستند،می‌توانند به تغذیه نوزادشان با شیر مادر ادامه دهند به شرطی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، دکتر نسرین جان‌احمدی متخصص اطفال بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان  شیر مادر را بهترین منبع تغذیه، مقوی‌ترین نوع شیر و تأمین‌کننده امنیت غذایی نوزاد پس از تولد عنوان کرد و افزود: تغذیه نوزاد در شش ماه نخست زندگی نه تنها نقش تغذیه‌ای برای نوزاد دارد بلکه نوزاد را از ابتلا به انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.

او با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر تا دوسالگی ضروری است، ادامه داد: تغذیه مطلوب با شیر مادر از مرگ ۸۲۳ هزار کودک و ۲۰ هزار مادر در سال جلوگیری می‌کند.

این پزشک اطفال، تغذیه با شیر مادر را زیربنای سلامت و بقای زنان و کودکان، و پایه توسعه آینده کشور خواند و بیان کرد: شیر مادر غذایی طبیعی و تجدید پذیر است که از لحاظ زیست‌محیطی ایمن و سبز محسوب می‌شود.

 جان‌احمدی با اشاره به مواد مغذی موجود در شیر از جمله پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی، گفت: از جمله فواید شیر مادر کمک به رشد مغز، تکامل نوزاد، افزایش هوش نوزاد، محافظت در برابر انواع بیماری‌ها، سلامت دندان و سیستم اسکلتی و جلوگیری از اختلالات روانی است.

او افزود: کمک به تثبیت وزن، جلوگیری از افسردگی، کاهش سرطان سینه و رحم از جمله فوایدی است که شیردهی برای مادران به ارمغان می‌آورد.


بیشتر بخوانید


پزشک متخصص اطفال بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، با اشاره به وضعیت کرونایی جامعه، عنوان کرد: مادران شیرده که مبتلا به کرونا هستند هم می‌توانند به تغذیه نوزادشان با شیر مادر ادامه دهند به شرطی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله شستشوی دست‌ها و سینه‌ها را رعایت کنند.

جان‌احمدی تاکید: همه مادران قادر به شیر دادن به بچه خود هستند و باید به این باور برسند که هیچ شیری بهتر از شیر مادر برای فرزندان دلبندشان وجود ندارد و از طرفی دیگر حمایت همه‌جانبه خانواده و جامعه از زنان شیرده بسیار مهم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.