با حکم رئیس دولت سیزدهم، «علیرضا کاظمی» به عنوان سرپرست فعلی وزارت آموزش وپرورش انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از آنکه از میان  ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم، گزینه پیشنهادی برای سکانداری آموزش وپرورش رای اعتماد بهارستانی ها را کسب نکرد، گمانه زنی‌ها برای انتخاب سرپرست این وزارتخانه شدت گرفت و سرانجام امروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور،  علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش را به به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

او که متولد ۱۳۴۴ و اهل قائن از توابع استان خراسان رضوی است، در کارنامه علمی خود علاوه بر تحصیلات حوزوی، مدارج دیگری را هم ثبت کرده است.

کاظمی دارای مدارک مختلف دانشگاهی است؛ کارشناسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

او در دی سال ۱۳۹۶ از سوی وزیر آمورش و پرورش وقت سید محمد بطحائی به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بوده و پیشتر مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است.

ریاست اداره آموزش و پرورش تایباد، از گردانندگان حلقه صالحین در مرکز آموزشی ثامن الحجج مشهد، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحدتایباد، معاون پژوهش، برنامه ریزی منابع انسانی سازمان آموزش وپرورش خراسان رضوی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده ثامن الحجج، رییس گروه معارف دانشگاه فرهنگیان مشهد و... از مناصب اجرایی علیرضا کاظمی محسوب می‌شود و آخرین پست سازمانی وی قبل از هجرت به تهران، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد است.

سرپرست فعلی آموزش و پرورش، علاوه بر مدارج علمی و قابلیت‌های اجرایی، دارای تالیفات متعدد در زمینه تاریخ و جغرافیای اسلامی است که می‌توان به تالیفاتی چون، جغرافیای تاریخی ماوراءالنهر، تاثیر مذهب بر عناصر هنری شام، تحولات فرهنگی و تعلیم و تربیت در قرن پنجم، فتوح اسلامی در مغرب وایبریا، رهبرد‌های فرهنگی دولت زمینه ساز ظهور و روند شناسی انقلاب اسلامی در ۵ مجلد نام برد.

او همچنین در حال تدوین پایان نامه دوره دکترای خود با عنوان راهبرد‌های ارتقا ملی در برنامه درس ملی در سند تحول بنیادین است و مقالاتی، چون، سیر تحول مکاتب در مدیریت استراتژیک و نیز نقد سند تحول راهبردی آموزش و پرورش ازمنظر مدیریت منابع انسانی را به رشته تحریر در آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چه اصراری وجود داره که وزیر آموزش و پرورش حتما از خراسان باشه؟ و چه اصراری هست که به جای آشنایی با علوم جدید باید اهل حوزه و منبر و ضریح باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
باز آموزش و پرورش این وسط گوشت قربونی شد و بدون وزیر کارآمد موند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
خوبه تجربه داره سردی گرمی روزگار چشیده و کارکشته هست برا وزارت خوب باشه ،ببینیم مهر ۱۴۰۰۰ چه میکنه وبا رتبه بندی حقوق از دست رفته فرهنگیان چه راهکارهایی داره
آخرین اخبار