سی‌ان‌ان مدعی شد که طالبان محدودیت‌های تازه‌ای را علیه کرزی و عبدالله وضع کرده و آن‌ها را به حبس خانگی فرستاده، طالبان این خبر را رد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس گزارش یک منبع آگاه، شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرد: روز دوشنبه گذشته طالبان تیم حافظ امنیت «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای مصالحه ملی این کشور را خلع سلاح کرده و همچنین خودرو‌های امنیتی آن‌ها پس گرفته شده است.

این شبکه در ادامه افزود: «خانه کرزی و عبدالله هم بوسیله طالبان تفتیش شده و در حال حاضر آن‌ها در حبس خانگی به سر می‎‌برند».

بلافاصله بعد از انتشار این خبر، طالبان در مصاحبه با اسپوتنیک این خبر را به شدت تکذیب و اعلام کرد حامد کرزی و عبدالله عبدالله در حبس خانگی نیستند.

چندی پیش منابع رسانه‌ای اعلام کردند ملا عبدالرحمن منصور که از سوی طالبان به عنوان سرپرست ولایت کابل معرفی شده در روز‌های گذشته با حامد کرزی و عبدالله عبدالله مذاکره کرده است.

همچنین عبدالله میزبان نشست‌هایی با مقامات افغانستان، سران قبایل و اعضای طالبان در منزل مسکونی‌اش بوده و نیرو‌های طالبان در خارج از منزل او مستقر شده‌اند و هر وسیله نقلیه‌ای را که وارد می‌شود بازرسی می‌کنند.

پیش از این هم سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که گروه طالبان در حال حاضر، اقداماتی را برای پایان اعمال نظامی، عفو همه افراد درگیر این رویارویی مسلحانه و همچنین گفتگو‌های ملی به منظور تشکیل سازمان‌های دولتی بکار گرفته‌اند و و به ادعا‌های خود پایبند هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار