کرمی گفت: برپایی کنگره‌ها و یادواره‌های شهیدان دفاع مقدس ، فرصتی است تا فرهنگ ایثار و‌ شهادت به نسل‌های مختلف انقلاب معرفی گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، احمد کرمی ، معاون عمرانی استاندار ایلام در نشست بررسی المان‌های کنگره ۳ هزار شهید استان ، گفت: برپایی کنگره‌ها و یادواره‌های شهیدان دفاع مقدس که همواره در نقاط مختلف کشورمان برگزار می‌شود ، فرصتی است تا از طریق مصاحبه و گردآوری خاطرات و استفاده از آرشیو‌ها درباره شهداء و ایثارگران، سرداران جنگ تحمیلی و رزمندگان ، جانبازان و آزادگان ، فرهنگ ایثار و‌ شهادت به نسل‌های مختلف انقلاب معرفی گردد.

کرمی با بیان اینکه خانواده‌های شهداء ، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان ، نماد‌های ملموس جنگ تحمیلی هستند ، اظهار کرد: جانبازان و آزادگان ، اسناد زنده دفاع مقدس هستند و برگزاری این نوع کنگره‌ها فرصتی است که از اسناد صوتی و تصویری و به تعبیری آرشیو شفاهی استفاده نماییم.

او خواستار نصب المان‌های مختلف در شهر‌های استان ، فضاسازی شهری ، ساماندهی گلزار شهداء ، طراحی و توسعه گنجینه شهداء در مرکز استان و نامگذاری میادین و خیابان‌ها به نام سرداران شهید والامقام و تشکیل مستمر جلسات این کمیته شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.