مشاور سابق وزیر خارجه سابق آمریکا مسأله افغانستان را فاجعه‌ای سیاسی برای رئیس جمهور و دموکرات‌های آمریکا خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک پِن (Mark Penn) مشاور سابق هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با بیان دیدگاه‌های خود درباره تلاش‌های آمریکا در افغانستان گفت: وضعیت کنونی در این کشور خاور میانه (غرب آسیا) یک «فاجعه سیاسی» است که می‌تواند ضربه سختی به حزب دموکرات آمریکا در انتخابات میان دوره‌ای (کنگره) وارد کند.

پن در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: فکر می‌کنم جای هیچ تردیدی نیست که این فاجعه‌ای واقعی و سیاسی برای بایدن رئیس جمهور (آمریکا) است. البته، ما هنوز تاثیرات طولانی مدت آن را نمی‌دانیم، چون همین الان که با هم صحبت می‌کنیم، رویداد‌ها هنوز در حال تکامل است.

مشاور سابق کلینتون افزود: بایدن نیازمند نهایت لیاقت برای بازگشت از این مسئله است.

پن هشدار داد: «وی باید اعتبار خود را در اینجا بازیابد. او برخی چالش‌های بسیار بزرگ دارد یا اینکه با برخی مشکلات جدی در انتخابات میان دوره‌ای روبرو خواهد شد.

پن به نظرسنجی‌هایی اشاره کرد که نشان داد اکثر آمریکایی‌هایی که به پرسشنامه‌ها پاسخ داده اند، از اقدامات بایدن در افغانستان استقبال نکرده اند. نظرسنجی اخیر «ان بی سی» نشان داد فقط ۲۵ درصد از بزرگسالان شرکت کننده در این نظرسنجی، سیاست‌های بایدن در خصوص افغانستان را تایید می‌کنند. پاسخ دهندگان به نظرسنجی نشان دادند تایید کلی ریاست جمهوری بایدن به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مشاور سابق کلینتون تاکید کرد اقدامات دولت بایدن باعث می‌شود آمریکایی‌ها احساس امنیت کمتری بکنند. وی گفت: «می توانم به شما بگویم با بازگشت طالبان به قدرت، مردم احساس امنیت کمتری می‌کنند؛ مگر اینکه شواهد واقعی وجود داشته باشد که طالبان تروریسم را رها کرده است و ما تا کنون، چنین چیزی ندیده ایم».

با وجود این، پن تلاش کرد خوشبین باشد. وی گفت: «رویداد‌ها هنوز در حال تکامل است. ما نمی‌دانیم او (بایدن) از این مسئله باز خواهد گشت یا اینکه بیشتر سقوط خواهد کرد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار