به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه در بیشتر مشاغل با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در تمامی علوم دانستن زبان انگلیسی از ملزومات است و افراد برای ارتباط بهتر و دستیابی به جدیدترین آموزههای علمی زبان انگلیسی که یکی از فراگیرترین زبانهای دنیاست را مهمترین راز موفقیت میدانند.
در سالهای اخیر متدهای زیادی برای آموزش زبان در موسسات خصوصی و دولتی استفاده شده است، اما مهمترین اتفاق از دیدگاه افراد سرعت در یادگیری از لحاظ بازه زمانی و ماندگاری آن در ذهن افراد است.
آنها که محقق علمی و پژوهشی هستند و افرادی که به دنبال کار در خارج از کشورند معمولا زمان یادگیری کوتاه مدت را میپسندند. یادگیری زبان انگلیسی بر پایه روانشناسی آخرین و جدیدترین متد برای افرادی است که نمیخواهند زمان را از دست بدهند.
وحیده اکبری یکی از اساتید زبان انگلیسی به تازگی و پس از سالها پژوهش در بحث فراگیری و راههای سرعت بخشیدن به آموزش زبان نزد زبان آموزان به نتایج قابل قبولی در آموزش زبان بر پایه روانشناسی دست یافته است.
او با کمک تیمی متشکل از محققان برجسته و جمعی از پزشکان و روان شناسان، توانستند روشی ابتکاری و قابل اجرا در سیستم آموزشی بر پایه psycholinguistics” " طراحی نمایند.
او بنیانگذار سیستم آموزش مکالمه انگیسی بر پایه روانشناسی زبان به صورت عملی که این کار تا بحال در دنیا شناسایی و پیاده سازی نشده است. مطابق این روش، استاد این زبان آموزان نه تنها آنها را براساس توانایی ذاتی و سطح زبانی آنها تفکیک میکند، بلکه فاکتور بسیار مهم دیگری را که " ’ leaning style یا سبک یادگیری نامیده میشود در نظر گرفته و مطابق آن افراد از یکدیگر متمایز میشوند.
مبتکر این طرح نوین و علمی اذعان دارد که برای آموزش زبان انگلیسی مناسب و کارآمد، باید برای افراد با توجه به تواناییهای ذاتی منحصر به فرد نسخههای آموزشی متفاوتی در نظر گرفت.
او معتقد است؛ زبان آموزان ابتدا باید در یک تست شرکت کنند که با توجه به جواب این تست leaning style” " افراد کشف و مطابق آن نحوه آموزش مناسب و کار آمد به افراد پیشنهاد میشود.
این استاد زبان با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات مدعی است: ما برای یادگیری زبان در ایران به اندازه کافی از ابزار آموزشی متعددی نظیر کلاسهای آموزشی، فیلم، اخبار، شبکههای مجازی و ... بهره میبریم، اما متاسفانه همچنان در مکالمه عملکردی ضعیف از خود به نمایش میگذاریم.
او در مورد آزمایشات عملی در این نوع یادگیری گفته است: برخی از این متدها را در مدارسی که رتبه برتر آموزشی دارند پیاده سازی نموده و زبان آموزان از تاثیر بسزای آن نیز بهره برده اند. مبتکر این طرح بر این باور است که به رغم آنکه در قرن ۲۱ بسیاری از علوم جهان به روز شده اند، اما متاسفانه هنوز سیستم آموزشی فرسوده ما، نسبت به نیم قرن گذشته هیچگونه پیشرفت شایان ذکر و چشمگیری نداشته است.
برخی معتقدند این روش یادگیری تحولی نوین محور در راستای ارتقای کیفی سیستم آموزشی مکالمه زبان انگلیسی در کشورمان خواهد بود و با به کارگیری این روش نوین زمان یادگیری مکالمه انگلیسی را حداقل تا ۷۵% کاهش دهیم.
انتهای پیام/