مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون را ۵ هزار و ۹۹۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدروح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شیراز با اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز پنج شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۰، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۹۹۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۷۰ هزار و ۳۹۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۵۳ هزار و ۸۲۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۰۲ هزار و ۶۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شیراز، تصریح کرد: با بستری ۵۶۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم هم اکنون در بیمارستان‌های استان، ۴ هزار و ۹۸۷ نفر است.

او افزود: از این تعداد، ۴۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۳۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۵ هزار و ۹۹۹ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۳۵۰ هزار و ۹۰۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با این هشدار که مردم بسیاری درگیر این بیماری منحوس شده اند و در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه، آخرین نفس‌های خود را می‌کشند، گفت: همه با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و شست و شوی مرتب دست‌ها می‌توانیم از انتشار کروناویروس جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
لطفا در خاااااااااااااااااانه بمانید . اگه در خااااااااااااانه نمانید باید بروید در بیمااااااااااااارستان بمانید. کروناااااااااا با کسی شوخی نداره.
آخرین اخبار