فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان رفتار حزبی مجلس یازدهم نکاتی رابیان کرد.

مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی  در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا رفتار نمایندگان مجلس یازدهم حزبی است؟ گفت: شاهد بودید که در جلسه بررسی صلاحیت‌ها نمایندگان آزادانه و با علاقه مندی نظرات خود را ابراز کرده و در صحنه حضور یافتند و با دقت و کارشناسی این اقدام را انجام دادند و حتی در پایان هم نشان داده شد که این جلسات مفید واقع  و باعث نزدیکی افکار به هم شد.

او ادامه داد: یعنی برخی از توضیحات موافقین باعث اقناع مخالفان شد و بالعکس. من چندان حرکت حزبی شاهد نبودم که بخواهند با حزب مربوطه خود هماهنگ و سازماندهی کرده باشند که فردی را کنار بگذارند و با فردی را به صحنه بیاورند؛ البته قاعدتا گفت‌وگو‌ها و انتقال اخبار وجود داشته است.

شاکری در پاسخ به این سوال که پس چرا گفته می‌شود انتخابات باید حزبی باشد تا حزب پاسخگوی اقدامات نمایندگان باشد؟ گفت:  البته این حرف گفته می شود، اما زمانی که نماینده قسم یاد می کند که پاسخگوی قانون اساسی در زمینه نکاتی که در مجلس گفته می‌شود باشد این موضوعات به نوعی در تعارض با یکدیگر قرار دارند و در دوره‌های قبل هم به این شکل بوده است، یعنی از سویی نماینده در پیشگاه قرآن کریم قسم یاد می کند و ارتباطی هم با حزب مربوطه دارد، البته حزب می‌تواند به اطلاعات نماینده و تقویت او کمک کند و اطلاعات وسیع‌تری به او بدهد تا جامع‌تر نظر دهد، اما در این زمینه که حزب بتواند پاسخگوی کامل باشد به طور کامل امکان پذیر نبوده و صرفا در بخش‌هایی می تواند این اقدام را انجام دهد، البته واقعا تلاش احزاب برای اینکه نماینده خود را مجهز کنند بسیار اقدام مثبتی است.

فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم انتخابات حزبی نیز بیان کرد: بدون حزب امکان انسجام داوطلبان وجود ندارد، برای مثال در تهران حدود ۴۰ هزار داوطلب برای انتخابات مجلس ثبت نام می‌کنند و مردم چاره‌ای ندارند جز اینکه به لیست احزابی که به آن‌ها اعتماد دارند رای دهند، ولی با نبود احزاب مردم سرگردان خواهند شد.

وی یادآور شد: البته  معقتدم که انتخاب ما بیشتر جبهه‌ای و ائتلافی است، برای مثال در همین شورای ائتلاف شاهد هستید که مجموعه‌ای از احزاب و جبهه‌های مختلف در آن حضور دارند یعنی مجموعه شورای ائتلاف طیف نیرو‌های انقلاب را راهبری می کند؛ مردم هم به این اسم اعتماد کردند، زیرا شاهد صداقت از این‌ها بودند در حالی که در طرف مقابل رئیس جمهور ناکارمد را روی کار آورده بود و مردم از آن‌ها جدا شده و به فهرست افرادی که منتقد رئیس جمهور بودند اعتماد کردند.

او در پایان میزان کرسی های هریک از احزاب اصولگرا در مجلس را نیز اینگونه تشریح کرد: در جمعیت جانبازان هیچ کس کرسی ندارد، در جمعیت ایثارگران ۱ نفر ،جبهه پیشرفت و عدالت ۳ نفر ، حتی روحانیت مبارز هم ۱ نفر و اکثریت قالب مجلس عضو حزب نیستند، اما احزاب آن‌ها را شایسته دانسته و معرفی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار