یکی از اعضای طالبان گفته است که بخاطر بی نظمی زیاد، میدان هوایی به روی خارجی ها فقط باز خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع در کمیسیون فرهنگی طالبان اظهار داشته است که شهروندان بی نظمی زیادی در دروازه ورودی میدان هوایی ایجاد کرده و دخولی فرودگاه را بسته اند. وی افزوده است که میدان هوایی به روی آن تعداد از افغان‌هایی که شهروندی کشور‌های دیگر را دارند، تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.

در عین حال، یکی از شاهدان عینی گفته است که طالبان به موتر‌های سفارتخانه ها نیز در نزدیکی دروازه میدان هوایی اجازه ندادند که همکاران افغان خود را به فرودگاه ببرند.

آخرین نیرو‌های امریکایی قرار است ۳۱ اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ ۲۰ ساله‌ای که آمریکا به راه انداخته بود پایان دهند.

شهروندان افغانستان پس از آنکه طالبان وارد کابل شدند، به میدان هوایی کابل هجوم برده و می‌خواهند که افغانستان را ترک کنند.

در تاریخ ۱۵ اگست، طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغانستانی برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی‌تر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.