رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: استان رتبه نخست مطالعات اکتشافی پهنه‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عملیات اکتشاف مقدماتی در وسعت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع به پایان رسیده و برای ادامه عملیات اکتشاف تفصیلی در ۱۶ محدوده امیدبخش اقدامات آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه عملیات اکتشاف تفصیلی در ۲ محدوده به پایان رسیده و در مرحله بررسی و صدور گواهی کشف است، بیان کرد: پروانه اکتشاف برای ۱۲ محدوده صادر و برای چهار محدوده نیز در مرحله صدور پروانه اکتشاف هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مواد کشف شده را بیش از ۱۵۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این مواد شامل کانی سنگ، مس، مولیبدن و طلا است.

صادقی تعداد پروانه‌های اکتشافی صادر شده در یک سال گذشته را بیش از ۱۷ فقره برشمرد و افزود: در این زمینه نیز با یک جهش هفت درصدی روبه‌رو هستیم.

او یکی از برنامه‌های مهم در این بخش را افزایش استخراج مواد معدنی از معادن دانست و ادامه داد: در این حوزه نیز با یک جهش ۱۱ درصدی نسبت به پارسال روبه‌رو هستیم و از محورهای مهم در بخش معدن استان اردبیل فعال‌سازی معادن در ۲ سال گذشته بوده است.

صادقی اظهار کرد: تعداد ۲۰ معدن راکد با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر در همین راستا دوباره فعال شده و در یک سال گذشته هم تعداد ۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری معادن در استان اردبیل صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.