وقتی کرونا با تمام قدرت منتظر لحظه‌ای غفلت است/ ورود نیرو‌های تازه نفس به میدان نبرد با کرونا

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از ورود چند پرستار جدید به بیمارستان‌های استان برای مقابله با کرونا خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: اکنون ۴۸۰ بیمار بستری تنفسی و ۱۰۰ بیمار بستری موقت در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

او با اشاره به اینکه برای خدمات دهی به بیماران کرونایی نیاز به تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی است افزود: با رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و ماندگاری کرونا، امکان روبه رو شدن با مشکل کمبود تجهیزات و کادر درمان وجود دارد.

شریف زاده با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی درگیر بیماران کرونایی است اظهار کرد: برای پذیرش بیماران جدید و رفع کمبود فضا از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در ۱۸ ماه گذشته پزشک متخصص جدیدی وارد استان نشده است.

او با اشاره به اینکه هفته گذشته تعدادی پرستار از طریق آزمون استخدامی وارد بیمارستان‌ها شده اند ادامه داد: همچنین ازظرفیت تمام نیرو‌های طرحی که در سامانه ثبت نام کرده بودند نیز استفاده شده است.

شریف زاده بیان کرد: با توجه به اینکه طی ۴ هفته گذشته تعداد زیادی واکسن آسترازنکا و کووبرکت برای نوبت اول تزریق شده است و مابقی این واکسن ها برای تزریق نوبت دوم کنار گذاشته شده است.

برای تزریق نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم با مشکل مواجه نیستیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار