با دستور استاندار بوشهر و به مناسبت هفته دولت ۱۱۸ میلیارد تومان طرح در شهرستان دیلم افتتاح یا اجرای آن آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، تولیدی، خدماتی و رفاهی شهرستان دیلم که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، عنوان کرد: به مناسبت هفته دولت افزون بر ۱۱۸ میلیارد تومان طرح در شهرستان دیلم در بخش‌های جهاد کشاورزی، برق‌رسانی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مسکن و حوزه سلامت افتتاح و یا اجرای آن آغاز شد.

او بر انتقال صحیح پیام‌ها برای افزایش آگاهی جامعه تاکید کرد و با اشاره به توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان افزود: با توسعه زیرساخت‌های درمانی میزان مراجعه مردم برای درمان به دیگر استان‌ها از ۲۸ به ۱۷ درصد کاهش یافته است و با تکمیل طرح‌های در حال اجرا پیش بینی می‌شود در آینده به ۱۴ درصد برسد.

استاندار بوشهر از افتتاح ۷۳ طرح ورزشی در ۴ سال گذشته خبر داد و بیان کرد: افتتاح این تعداد طرح نشان داد که هر ۱۸ روز یک طرح در حوزه ورزش استان به بهره‌برداری رسیده است.

گراوند به توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه برق نیز باید عنوان کرد که میزان خاموشی در استان بوشهر از ۹۷۸ دقیقه به ۲۲۶ دقیقه در سال گذشته رسید و این درحالی است که متوسط کشوری برای هر مشترک در سال ۶۰۰ دقیقه است.

او با قدردانی از تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح‌های مختلف در شهر‌ها و روستا‌ها، بیان کرد: این بنیاد در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی فعالیت‌های مهمی انجام داده و به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان، این نهاد در اجرای طرح‌های عمرانی و مقاوم‌سازی بنا‌های روستایی رتبه نخست را در کشور دارد.

استاندار بوشهر به ساخت ۶۰ واحد مسکونی کارگری در دیلم نیز اشاره کرد که با تلاش بنیاد مسکن استان ساخته شده و به مناسبت هفته دولت  در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


گراوند همچنین با قدردانی از خیران شهرستان دیلم برای مشارکت در طرح‌های مختلف درمانی به منظور مقابله با کرونا، توسعه زیرساخت‌های درمانی در این شهرستان رامدیون همکاری خیران دانست.

او به کارهای صورت گرفته در حوزه جهاد کشاورزی و شیلات هم اشاره کرد و یکی از برنامه‌های مهم استان را در عرصه آبزی‌پروری توسعه پرورش میگو برشمرد و گفت: تولید میگو با پیش‌بینی صورت گرفته امسال به ۳۰ هزار تن می‌رسد، البته با تکمیل شهرک شیلاتی رود شور تولید این آبزی در استان به ۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.