جنبش «نه به انقراض» در سومین روز اعتراضات خود در لندن به بحران محیط زیستی، خواستار استعفای رئیس جمهور برزیل برای آتش‌سوزی‌های جنگل آمازون شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فعالان محیط زیستی امروز (چهارشنبه) با صف‌آرایی مقابل سفارت برزیل در لندن اعتراض خود را به فعالیت‎های ضد محیط زیستی ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل نشان دادند.

این افراد بیان‌کرده اند ژائیر بولسونارو باعث از بین رفتن ۲۰۵ جنگل از جنگل‌های آمازون شده است.

 گاردین در این خصوص اعلام کرده است که  از سال گذشته تاکنون بیش از ده‌هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های آمازون از بین رفته است.

گفتنی است به عملکرد بولسونارو در خصوص مسائل محیط زیستی انتقادات زیادی وارد است. گفته می‌شود تصمیماتی که وی برای حفظ جنگل‌های آمازون اتخاذ کرده تاکنون فایده‌ای نداشته است.

به گفته شاهدان، نیرو‌های پلیس نیز در محل این تظاهرات مسالمت آمیز حضور داشته اند.

گفته می‌شود سران جنبش «نه به انقراض»، این جنبش غیر حزبی را با هدف وادار کردن دولت برای در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی در سال ۲۰۱۸ شکل داده اند.

این تجمعات پیش از کنفرانس تغییرات اقلیم سازمان ملل و کنفرانس تنوع زیستی که اوایل پاییز امسال برگزار می‌گردد برنامه‌ریزی شده تا توجه سران کشور‌ها را به سوی منع استفاده از سوخت‌های فسیلی متمرکز کنند.

فعالان محیط زیست

فعالان محیط زیست

فعالان محیط زیست

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار