با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم شد.

عبدالملکی با کسب ۱۹۱رای موافق، ۷۷رای مخالف و ۱۳رای ممتنع و با ۵ رای باطله از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جایگاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ حجت عبدالملکی پیش از این در دولت یازدهم معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.

کارنامه حجت‌الله عبدالملکی در معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) باعث شد تا حجت‌ الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی او را برای تصدی امور یکی از بزرگ‌ترین وزارت‌خانه‌های کشور یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزیند.

سوابق اجرایی؛

حجت‌الله عبدالملکی در سال‌های ۸۵ تا ۸۸ مشاور وزیر اقتصاد بوده است. و در بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بوده‌ است.

معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) را شاید بتوان طلایی‌ترین سابقه‌ی اجرایی وزیر جدید کار دانست.

برنامه‌های وزیر کار جدید چیست؟

حجت عبدالملکی در جلسه دفاع از خود وزارت کار را مردمی ترین وزارت خانه معرفی کرد و بر اجرا کردن قانون پس از انتصاب خود تاکید کرد.

وزیر جدید وزارت کار در محور اول برنامه‌هایش بر حوزه اشتغال ، روابط کار و آموزش‌ فنی حرفه‌ای تاکید کرد و گفت : مشکل امروز ما جوان بیکار و تورم است.

وزارت کار که یکی از بزرگ ترین و مهم ترین وزارت خانه های کشور است حالا در انتظار وزیر جوان ایستاده است.

وزیر پیشنهادی کار از ایجاد سامانه جامع اشتغال ایرانیان برای رصد وضعیت اشتغال صحبت کرده است و گفته این سامانه به بانک اطلاعاتی قوی برای کارفرمایان تبدیل می‌شود و برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ضروری است.

عبدالملکی بر اجرای قانون تاکید بسیار دارد و معتقد است که مشکلات موجود به دلیل عدم اجرای قانون است او در موضوع حقوق کار بر سه جانبه گرایی تاکید بسیار کرده است اما باید دید این اتفاق در مسیر عمل در چه جهتی قرار می گیرد.

وزیر کار از رفع فساد و ظلم و حذف ظوابط در این وزارت خانه صحبت کرده‌ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، مجلس ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
ببینیم اینهمه انتقاد میکرد چیکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر مجلس شورای اسلامی مردمی خردمندان بصیران تیزبینان هوشیاران بیداران مومنین انقلابی باد و برای رئیس جمهور محترم دولت محترم سیزدهم و همه وزیران کابینه دولت منتخب محترم انقلابی مردمی و همه مدیران و مسئولان منتخب دولت در سر تا سر ایران اسلامی عزیزمان آرزوی موفقیت و پیروزی در همه زمینه ها برای عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف ورشت و شکوفایی و مبارزه بی امان با همه مفاسدهای موجود و رفع همه مصائب و مشکلات موجود مردم و مملکت ایران اسلامی یکپارچه متحد عزیزمان را از درگاه خداوند جل جلاله خواهانیم . سلامت و سرافراز و پایدار و با نشاط و موفق باشید ( ما می توانیم ) . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار