درگیری مسلحانه نزدیک سفارت فرانسه در تانزانیا/یک فرانسوی کشته شد

پلیس تانزانیا اعلام کرد طی درگیری نزدیک سفارت فرانسه در پایتخت این کشور سه نفر از جمله دو افسر پلیس و یک فرانسوی به ضرب گلوله کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس تانزانیا اعلام کرد در درگیری نزدیک سفارت فرانسه در «دارالسلام» پایتخت تانزانیا، سه نفر از جمله دو افسر پلیس و یک تبعه فرانسوی به ضرب گلوله کشته شدند.

«سیمون سیرو» بازرس اداره کل پلیس تانزانیا به خبرنگاران گفت: یک مرد مسلح که ملیتی خارجی داشت و پلیس معتقد است او اهل سومالی بوده است این تیراندازی را شروع کرد.

سیرو همچنین هشدار داد این حمله می‌تواند با شورش در موزامبیک همسایه تانزانیا مرتبط باشد.

سفارت آمریکا در دارالسلام هم بعد از این اتفاق  به همه‌ شهروندان خود هشدار داد که از این منطقه دوری کنند.

چندی پیش هم سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای شورای امنیت این سازمان از گسترش گروه‌های تروریستی از جمله داعش در بسیاری از مناطق آفریقا ابراز نگرانی کردند.

ولادیمیر ورونکوف، معاون دبیرکل دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد گفت: گزارش شده که گروه تروریستی داعش از مالی تا بورکینافاسو و نیجر گسترش یافته است.

اعضای شورای امنیت همچنین با ابراز نگرانی از حضور و تهدید این گروه تروریستی در عراق و سوریه، اعلام کردند: افزایش نفوذ داعش بر قاره آفریقا می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای برای صلح، امنیت و ثبات منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار