قدیر گفت: با ایجاد بانک اکسیژن، نیاز بیماران کرونایی که در منزل قرنطینه هستند به میزان زیادی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه در یکصد و دومین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، در سالن کرامت استانداری قم،گفت: بانک اکسیژن با حمایت هلال احمر و مجمع خیرین سلامت قم در آینده نزدیک در این استان ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه همچنین این استان به قله پیک پنجم نرسیده است گفت: آمار بالای فوتی‌های کرونا در این استان به دلیل مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا شده به مراکز درمانی است.

قدیر با تاکید بر اینکه رفتار مردم در مواجهه با ویروس کرونا باید تغییر کند، عنوان کرد: رعایت کامل دستورالعمل‌ها باید مورد توجه مردم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه روند بستری و ابتلا به کرونا در این استان همچنان افزایشی است، افزود: هم اکنون حدود یک هزار بیمار در مراکز درمانی قم بستری هستند.

قدیر با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در جامعه گفت: اثرات واکسیناسیون در جامعه ملموس است و بیشتر افرادی که در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند واکسینه نشدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه روزانه بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ بستری موقت در استان داریم، گفت: بیمارستان‌های قم در حال حاضر تکمیل است و درخواست راه‌اندازی بیمارستان تنفسی به ارتش را داده‌ایم که بزودی در قسمتی از فضای آزاد بیمارستان شهید بهشتی راه اندازی خواهد شد.

قدیر عنوان کرد: باید بیش از ۶۰ درصد مردم در استان واکسینه شوند تا نسبت مرگ‌ومیر نیز کاهش یابد و این در حالی است که تاکنون به ۳۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این استان واکسن کرونا تزریق‌شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهر‌های نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.