همایش اسوه‌های صبوری با محوریت شهدای ترور امروز با حضور جمعی از مسوولان و خانواده‌های شهدای ترور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،انجمن دفاع از قربانیان ترور در راستای بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور، با همکاری نهاد‌ها و تشکل‌های استان از حمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری کردستان، ششمین همایش اسوه‌های صبوری را مقارن با روز بین المللی یاد بود و احترام به قربانیان تروریسم (۲۱ آگوست) در سنندج و با حضور جمعی از مسوولان و خانواده شهدای ترور برگزار کرد.

رییس هیات مدیره انحمن دفاع از قربانیان ترور در این همایش اظهار داشت: انجمن دفاع از قربانیان ترور در سال ۱۳۸۶ توسط خانواده‌های شهدا و جانبازان ترور تاسیس شد و در سال ۱۳۹۱ توانست مقام مشورتی سازمان ملل را بگیرد.

منصوره کرمی با بیان اینکه کشور ما ۱۷ هزار شهید ترور دارد و بیش از ۳۰۰ نفر از آنان مربوط به استان کردستان است، گفت: جامعه بین‌الملل آنگونه که باید به خانواده‌های این شهدا توجه نکرده و ما از طریق انجمن می‌خواهیم توجه جوامع بین الملل را به این مسأله بیشتر جلب کنیم.

او افزود: انجمن دفاع از قربانیان ترور هر سال به همراه تعدادی از خانواده‌های شهدای ترور در اجلاس حقوق بشر شرکت کرده و علاوه بر اینکه جامعه جهانی را با این شهدا آشنا خواهد کرد، خانواده‌های شهدای ترور نیز درباره وضعیت و شرایط خود و رنجی که کشیده اند، سخنرانی می‌کنند.

رییس هیات مدیره انجمن دفاع از قربانیان ترور که خود همسر شهید علیمحمدی از شهدای هسته‌ای کشور است، اضافه کرد: حضور خانواده شهدای ترور در سازمان ملل سند و مدرکی موثق برای ما به شما می‌رود که به جهانیان ثابت شود ایران اسلامی نه تنها یک کشور تروریست نیست بلکه خود نیز قربانی تروریسم است.

کرمی یادآور شد: این انجمن سالانه چندین نشست تخصصی علمی در موضوعات مختلف دارد که گزارش و نتیجه حاصل از آن در قالب بیانیه به سازمان ملل ارسال می‌شود، ضمن اینکه انجمن ما تنها انجمن در دنیا است که مقام مشورتی در حوزه تروریسم سازمان ملل را دارد.

او ادامه داد: همایش اسوه‌های صبوری هرساله همزمان با روز بین‌المللی یاد بود و احترام قربانیان ترور در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود که امسال استان کردستان به عنوان میزبان ششمین دوره این جشنواره انتخاب شد.

رییس هیات مدیره انحمن دفاع از قربانیان ترور اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این همایش‌ها این است که صدای مظلومین خانواده‌های قربانی ترور را به گوش جهانیان رسانده و علاوه بر ایجاد امنیت پایدار در کشور ترور و تروریسم را به انزوا بکشانیم.

روز ۲۱ اوت از سوی سازمان ملل به عنوان گرامیداشت و احترام به قربانیان تروریست نامگذاری شده است و هرسال در این فاصله زمانی اجلاس و همایش اسوه‌های صبوری (گرامیداشت شهدای ترور) در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود.

ششمین همایش اسوه‌های صبوری گرامیداشت شهدای ترور روز چهارشنبه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهدای ترور ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.