مدیر جهاد کشاورزی کرج از اجرای طرح انتقال آب کشاورزی روستای حسنکدر در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به اینکه  اجرای طرح انتقال آب کشاورزی روستای حسنکدر در نیمه اول سال ۱۴۰۰ در حال انجام است، گفت: این روستا دارای ۱۵ چشمه است که آب برخی از این چشمه‌ها گازدار و با طعم تلخ یا شیرین است، که به منظور عدم اختلاط آب چشمه‌های گاز دار و تلخ با آب شیرین دیگر چشمه ها، این طرح عملیاتی شد.

 مدیر جهاد کشاورزی کرج افزود: طول مسیر لوله گذاری ۱۵۰۰ متر و سایز لوله استفاده شده ۱۱۰، ۱۲۵ و ۲۵۰ میلیمتر است که با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به انجام رسیده که ۲۲۵ میلیون تومان خودیاری کشاورزان و مابقی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهاد کشاورزی کرج بوده است.

صارمی گفت: مسیر اجرای طرح با مشکلاتی همراه بود به طوری که شرکت آزادراه تهران، شمال در بعضی نقاط مسیر نهر عمومی را مسدود کرده  بود و نیز به علت توپوگرافی منطقه و مسیرطرح لوله گذاری در برخی نقاط با حفر ترانشه و در جا‌هایی روی صخره مجبور به مهار سنگ‌های کوه توسط میلگرد و تسمه شده ایم.

او افزود: این طرح با همت اداره فنی زیربنایی جهاد کشاورزی کرج به اجرا رسیده است و ۴۰ هکتار از اراضی تحت شرب کشارزی را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام /ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.