مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از توزیع ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار لیتر سوخت نفت گاز بخش کشاورزی ارسنجان در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با اشاره به توزیع ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار لیتر سوخت نفت گاز بخش کشاورزی ارسنجان در ۵ ماهه نخست امسال، اظهار کرد: این سهمیه سوخت به تراکتور داران، کمباین داران، دارندگان مرغداری، دامداری، گلخانه ها، چاه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تاسیسات مصرف کننده سوخت تخصیص یافته است.

او تصریح کرد: به منظور توسعه خدمات الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری، متقاضیان فرآورده‌های نفتی بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به آدرس http://NewTejaratAsan.niopdc.ir نسبت به ثبت نام و ارسال درخواست سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

توزیع الکترونیک سوخت بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان ادامه داد: در مرحله بعد، درخواست متقاضی توسط کارشناس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان بررسی و تایید و در پایان، تایید نهایی و تخصیص سهمیه سوخت توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

او افزود: روش غیر حضوری ثبت نام سوخت کشاورزی، امکان ارسال درخواست، احراز هویت، تایید نوع فعالیت بهره برداران بخش کشاورزی و زمینه رضایت متقاضیان سوخت کشاورزی در این شهرستان را فراهم کرده است.

شهرستان آباده ۳ واحد پرورش شترمرغ صنعتی دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: این شهرستان با دارا بودن ۳ واحد پرورش شتر مرغ پرواری و یک واحد مولد و پرواری یکی از قطب‌های تولید این پرنده در استان و کشور است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: این شهرستان با دارا بودن ۳ واحد پرورش شتر مرغ پرواری و یک واحد توام (مولد و پرواری) و ۲ هزار قطعه شترمرغ یکی از قطب‌های تولید این پرنده در استان و کشور است.

مهدی امینی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: فارم‌های پرورش شترمرغ در این شهرستان سالانه هزار و ۶۰۰ تن گوشت تولید می‌کنند.

او گفت: در شهرستان آباده از سال ۱۳۸۹ نخستین واحد پرورش شترمرغ فعالیت خود را آغازکرد و در حال حاضر ۳ واحد صنعتی در شهرستان دارای پروانه بهره برداری هستند و برای ۱۸ نفر اشتغالزایی داشته اند.

پرورش شترمرغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: بخشی از گوشت تولیدی در شهرستان خود مصرفی بوده و مازاد آن نیز به سایر استان‌ها و پایتخت ارسال می‌شود.

او سپس در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای پرورش شترمرغ در شهرستان، گفت: این طرح، طرح نو و یک صنعت جوان است و بخاطر مزایای شتر مرغ در فهرست طرح‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است و در صورت اخذ شرایط لازم از سوی متقاضیان تسهیلات خاصی از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی به آن اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این پرنده با داشتن ضریب تبدیل مناسب، مقاومت بیشتر از سایر پرندگان به انواع بیماری‌ها و انگل‌ها در شرایط نامساعد محیطی، توقع کمتر در مصرف مواد غذایی و کنسانتره‌های گران قیمت می‌تواند پروتئین بسیار مناسبی را تولید کرده و با تولید گوشت و تخم شتر مرغ نقشی بسیار مؤثر در جهت سلامت تغذیه جامعه داشته باشد.

او افزود: شترمرغ در فهرست پرندگانی قرار دارد که هیچ نوع ضایعاتی ندارد و تمام قسمت‌های این پرنده اعم گوشت، پر، پوست، تخم مرغ قابل فراوری و بهره برداری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی متقاضی دریافت زمین و تسهیلات پرورش شترمرغ هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
خوب همه جا این کار رو انجام می دهند
کار تازه ای نیست
آخرین اخبار