امیر دریادار کاویانی گفت: دریادلان کشور‌های بزرگ و تأثیرگذار منطقه امروز در ساحل خزر گردهم آمدند تا پیام صلح را به نمایش بگذارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه ششمین دوره رقابت‌های جام دریا در بندر انزلی گفت: کشور‌های ساحلی حاشیه خزر به دلیل بهره مندی از موهبت الهی دریا و مرز‌های زمینی مشترک همسایه‌های بلاواسطه هستند.

او افزود: همه ما به مانند همسایه و برادر گردهم آمده ایم تا با مشارکت و همکاری توان تخصصی مان را به نمایش بگذاریم.

جانشین نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریا ظرفیت بزرگی برای نمایش مردانگی و جوانمردی و تقویت روابط دیپلماسی در سایه صلح و دوستی است، اظهار داشت: در دوره‌ای که استکبار به دنبال تفرقه افکنی است برگزاری مسابقاتی از این دست زمینه‌های تقویت صلح منطقه را فراهم می‌کند.

امیر دریادار کاویانی تصریح کرد: مسابقات جام دریا صحنه نمایش رقابت دوستانه برای به اشتراک گذاری دانش و تخصص بوده و امروزه در ساحل خزر دریادلان از کشور‌های بزرگ و تأثیرگذار در منطقه گردهم آمده اند تا پیام صلح را به نمایش بگذارند.

آغاز رقابت‌های جام دریا در بندر انزلی

ششمین دوره رقابت‌های جام دریا با شرکت ۴۰۰ ورزشکار از کشور‌های روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در بندر انزلی آغاز شد.

در این دوره از مسابقات که بخش شناوری آن در بندر انزلی برگزار می‌شود، شناور‌های کشور‌های آذربایجان، قزاقستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران با ۴۰۰ ورزشکار با هم رقابت می‌کنند.

مسابقات جام دریا در بخش شناوری شامل مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات است و در ۲ مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری است.

بخش شناوری جام دریا در ۶ بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیر اندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.