رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد شیوع ویروس لامبدا در مازندران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، چند موج کرونا با سویه‌های جدید از دو سال قبل تاکنون کشور را درگیر کرده است، تجربه موج‌های قبلی نشان می‌دهد هرگاه سویه‌ای در اطراف ایران دیده شده است کمی بعد وارد مرز‌ها می‌شود و افراد را درگیر می‌کند، اما آیا این موضوع درباره سویه لامبدا هم صدق می‌کند و اخباری که از ابتلای مازندرانی‌ها به کرونا لامبدا در فضای مجازی منتشر می‌شود صحت دارد؟

سیدعباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رد شیوع سویه لامبدا در مازندران می‌گوید: این سویه با آزمایش سیتولوژی که سلول‌های آزاد یا بخشی از بافت برای نمونه گیری استفاده می‌شود مشخص می گردد که هنوز در مازندران انجام نشده است.

او افزود: برای اعلام قطعی ابتلای افراد به ویروس لامبدا حتما باید آزمایش‌های سکوئنسینگ انجام شود که در مازندران تاکنون این مورد و گزارش از ویروس لامبدا را نداشتیم.


بیشتر بخوانید 


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص آخرین وضعیت کرونا در مازندران با بیان اینکه مازندران احتمالا از پیک پنجم عبور کرده است، افزود: وضعیت کرونا در مازندران به نسبت هفته گذشته متفاوت و آمار بستری شدگان رو به کاهش است.

 موسوی افزود: روند بستری شدگان کرونایی در مازندران به صورت پایدار نزولی شده است، اما به علت آمار بالای مبتلایان، اگر سطح مراقبت‌های بهداشتی کاهش یابد، احتمال صعودی شدن مجدد بیماری وجود دارد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.