آیا سیارات در فضا با یکدیگر صحبت می‌کنند؟

محققان دانشگاه کلمبیا در تلاش برای یافتن زبان بین ستاره‌ای در مورد سیستم‌های سیاره‌ای با عنوان توالی مرتب هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در مطالعه جدید دانشگاه کلمبیا به بررسی یادگیری و زبان شناسی عمیقی پرداخته شده تا بفهمند چگونه هزاران سیاره فراتر از منظومه شمسی ما در اطراف ستارگان میزبان خود پیکربندی شده اند. در این پرسش و پاسخ، امیلی سندفورد، توضیح می‌دهد که چگونه سیارات را می‌توان مانند بسیاری از کلمات در یک جمله تجزیه و تحلیل کرد.

کشف بیش از ۴۲۰۰ سیاره فراخورشیدی

ستاره شناسان در دهه ۱۹۹۰ اولین سیاره‌هایی که دور ستاره‌ای غیر از خورشید می‌چرخند را کشف کردند. از آن زمان تاکنون بیش از ۴۲۰۰ سیاره فراخورشیدی دیگر پیدا شده است. امیلی سندفورد، دانشجوی سابق دکتری در آزمایشگاه دیوید کیپینگ در کلمبیا، می‌گوید: "آن‌ها همه جا هستند. به طور متوسط ​​، حداقل یک سیاره در کهکشان راه شیری وجود دارد. همانطور که تلسکوپ‌های ما قوی‌تر می‌شوند، ما نمونه‌های بیشتری از سیستم‌های سیاره‌ای پیدا می‌کنیم که بیش از یک سیاره در حال گردش به دور یک ستاره هستند. "

آیا سیارات در فضا با یکدیگر صحبت می‌کنند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر، سندفورد با کیپینگ و مایکل کالینز، زبان شناس محاسباتی همکاری کردند تا ببینند آیا می‌توانند الگویی در نحوه پیکربندی سیارات در اطراف ستاره میزبان خود به عنوان تابع اندازه و فاصله آن‌ها از ستاره را تشخیص دهند. آن‌ها از تکنیک‌های زبان شناسی برای مرتب سازی کلمات به بخش‌هایی از گفتار استفاده کردند تا ببینند آیا سیارات یا سیستم‌های سیاره‌ای ممکن است به شیوه‌ای مشابه سازماندهی شوند. این مطالعه، در مورد سیستم‌های سیاره‌ای به عنوان توالی مرتب، مورد بررسی قرار گرفته است.

 سوالی که پیس می‌آید این است که چگونه این ایده را در مورد استفاده از شبکه‌های عصبی عمیق و بخش‌هایی از گفتار مانند اسامی و افعال به عنوان راهی برای درک ساختار سیستم‌های سیاره‌ای به دست آمده است؟

فیلم "Arrival" باعث شد محققان در مورد داده‌های سیاره به عنوان یک زبان بدون ترجمه فکر کنند. مایکل کالینز، زبان شناس محاسباتی در کلمبیا گفت که کمک مالی از موسسه علوم داده کلمبیا به ما اجازه داد تا این ایده را دنبال کنیم. این پروژه راهی جدید برای کشف الگو‌های سیستم‌های سیاره‌ای است. ما می‌دانیم که سیارات به طور تصادفی مرتب نشده اند. به عنوان مثال، ستاره شناسان متوجه شده اند که سیارات یک منظومه با هم اندازه مشابه دارند. این بدان معناست که اطلاعات نه تنها در ستاره و سیارات به صورت جداگانه، بلکه در روابط آن‌ها با یکدیگر وجود دارد. ما از تکنیک‌های توسعه یافته توسط زبان شناسان محاسباتی برای مطالعه روابط بین کلمات در یک جمله برای درک پیکربندی سیارات در منظومه شمسی استفاده می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
جوینده یابنده است
آخرین اخبار