مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ثبت نام دانش آموزان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه پادا تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: از اول خرداد ماه تاکنون، ۲۵۰ هزار نفر معادل ۷۵ درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این استان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه پادا برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند.

او با بیان اینکه نام نویسی دانش آموزان تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، افزود: اگر خانواده‌ها در ورود به درگاه پادا با مشکل مواجه شوند این مشکل با ثبت اطلاعات مدیر مدرسه در سامانه سیدا قابل حل است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ثبت نام بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان پایه اول استان اظهار داشت: ثبت نام در پایه هفتم، پس از دریافت کد پادا از مدرسه و ارائه مدرک تحصیلی به صورت حضوری در مدرسه مورد نظر انجام می‌شود.

رحمتی ادامه داد: دانش آموزان پایه دهم هم بر اساس نتایج فرم هدایت تحصیلی با اولویت‌های الف و ب ثبت نام می‌شوند.

او در خصوص ثبت نام اتباع خارجی در مدارس استان گیلان یادآور شد: این افراد با مراجعه به واحد سنجش و فناوری ادارات آموزش و پرورش و دریافت کد کاربری می‌توانند از درگاه پادا در سامانه سیدا ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به غربالگری ۲۲ هزار نوآموز ورود به پایه اول گفت: هم اکنون فعالیت ۱۹ پایگاه سنجش سلامت به پایان رسیده است و ۸ پایگاه سنجش نیز تا نیمه شهریور ماه دائر خواهد بود.

رحمتی تصریح کرد: درصورتی که دانش آموزان قبلا در مدرسه‌ای ثبت نام کرده و به هر دلیلی متقاضی ثبت نام در مدرسه دیگری شامل پذیرفته شدگان در آزمون مدارسی از جمله نمونه دولتی هستند باید با مراجعه به سامانه پادا، ثبت نام قبلی خود را لغو کرده تا امکان ثبت نام در مدرسه مورد نظر جدید فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.