زارع گفت: به واسطه سالمند بودن و رتبه سوم تراکم جمعیتی، دُزهای بیشتری از واکسن کرونا در روز‌های آینده به این استان وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان با اشاره به موضوع اجرای واکسیناسیون بر اساس سند ملی گفت: برای کاهش اجتماعات در مراکز واکسیناسیون کرونا، تزریق دُز دوم در اولویت قرار گرفت.

او افزود: در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا، دانشگاه علوم پزشکی را موظف به توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش بینی شده، شتاب بخشی فرآیند انجام واکسیناسیون و نیز جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی، کردم تا نهایت خدمات رسانی مطلوب به مشمولان صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: به واسطه سالمند بودن و رتبه سوم تراکم جمعیتی، در روز‌های آتی دُز‌های بیشتری از واکسن به استان وارد می‌شود.

زارع ادامه داد: در این راستا همه دستگاه‌های مرتبط برای انجام واکسیناسیون عمومی و ضرورت جلوگیری از شکل‌گیری اجتماعات انسانی باید ضمن همکاری منسجم، با اطلاع‌رسانی کافی و صحیح از زمان‌بندی دقیق واجدان شرایط، تزریق واکسن صورت گیرد.

او از پزشکان و دست‌اندرکاران نظام سلامت به ویژه در ۱۸ ماه گذشته قدردانی کرد و گفت: ظرف ۳ روز گذشته تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی گیلان روند کاهش داشته و میزان بیماران بستری امروز نسبت به روز‌های قبل یکصد نفر کمتر بوده است.

استاندار گیلان یادآور شد: نظارت جدی‌تر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا در اماکن، اصناف و ادارات مورد انتظار است چرا که کادر درمان ما بسیار خسته است.

زارع بر ضرورت توجه همگان به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در عرصه‌های فردی و اجتماعی و افزایش سطح مراعات توصیه‌ها به میانگین کشوری و حتی بالاتر از آن با توجه به غنای فرهنگی گیلانیان فهیم تأکید کرد.

او تصریح کرد: علیرغم دشواری‌های بسیار شرایط ناشی از کرونا، اما زیرساخت‌های درمانی و امکانات بیمارستانی استان در سال‌های اخیر به‌ویژه ۲ سال گذشته تقویت چشمگیری داشته است.

بر اساس آخرین تحلیل‌ها و اطلاعات کرونا، استان گیلان همچنان در وضعیت وخیم قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.