نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی نفت پرداخت.

 به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در مخالف با وزیر پیشنهادی نفت در صحن علنی امروز چهارشنبه ۳ شهریور مجلس شورای اسلامی گفت:  من نمی‌خواستم مخالف ایشان باشم، اما وزارت نفت مثل جیب یک خانواده است. ما در مجالس قبلی به دنبال این بودیم که از سوی دولت برای ما لایحه بیاید، ولی امروز مجلس نمی‌تواند منتظر لایحه دولت باشد و باید مشکلات مردم را حل کند.

وی ادامه داد: باید در ابتدا با لوایحی مشکلات مردم مناطق محروم را حل کنیم. دنیا در حال رفتن به سمت انرژی‌های تجدید پذیر است و بنابراین باید از حجم ذخایر زیر زمینی نهایت استفاده را ببریم.

چنارانی گفت: مصرف انرژی در کشور ما دو و نیم برابر میانگین جهانی است، ولی چه برنامه‌ای در این زمینه وجود دارد؟ امروز کمبود انرژی یا اضافه انرژی خیلی احساس می‌شود و در جهان کلید نفت محدود شده است و وزیر باید پاسخ دهد برنامه اش چیست؟ در راستای همگرایی با وزرات نیرو چه برنامه‌ای در وزرات نفت وجود دارد.

 نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شما برای ظلم ها و تبعیض‌های شرکت‌های نفت و گاز و ... چه برنامه‌ای دارید؟ می‌توانید در راستای رفع این ظلم حرکت کنید؟ چگونه می‌خواهید از استان‌های نفت خیر محرومیت زدایی کنید؟ تکلیف صنایع آب بر نفتی از جمله پالایشگاه اصفهان، تهران و شازند چیست؟ صادرات قیر در سال‌های اخیر افزایش داشته است و باید مقابله با قاچاق این محصول برنامه شما چیست؟

وی خاطر نشان کرد: بعد از ۴۳ سال از انقلاب در حوزه‌های انتخابیه‌ ما هنوز راه آسفالت نداریم و سیل زندگی مردم را از بین می‌برد. ساخت راه روستایی یکی از مهم ترین مشکلات روستائیان است و وزیر نفت باید مشخص کند قیر را چطور می‌خواهد تامین کند.

نماینده مجلس یازدهم گفت: ۱۵ هزار میلیارد در بودجه ۱۴۰۰ برای قیر داده شده؛ چطور می‌خواهید این بودجه را استفاده کنید؟ ایران در بحث نفت و گاز خیلی آسیب دیده است و در راستای سرمای سوزناک زمستان چه برنامه‌هایی دارید؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد: صندوق توسعه که در سال ۷۷ ایجاد شد برای رفاه حال مردم چه اقدامی انجام داد؟ توسعه پایدار صنعت نفت رسالت شرکت ملی نفت ایران است و باید در راستای حفاظت از محیط زیست باشد و توسعه صنعت نفت باید در این راستا حرکت کند. چرا برنامه زیست محیطی در برنامه شما وجود ندارد؟ چه برنامه ای در راستای سوآپ دارید؟ برای توسعه صنایع بایو شیمی چه برنامه‌ای دارید؟ در راستای تلفیق دو وزارتخانه نیرو و نفت چه برنامه‌ای دارید؟ انتظار داریم برنامه‌های شما در راستای فساد ستیزی دولت سیزدهم باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار