سرپرست فرمانداری خلخال گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ و محدودیت نیروی انسانی در بیمارستان این شهر، رسیدگی به حال بیماران عادی و نیازمند عمل جراحی با مشکل جدی مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال گفت: ارائه خدمات درمانی به یک بیمار کرونایی علاوه بر دارو‌های خاص نیاز به تامین اکسیژن و تخت‌های مجهز دارد که در این زمینه‌ها با کمبود رو به رو هستیم.

وی به خستگی کادر درمان ناشی از جولان ویروس کرونا در ۱۸ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین توان بیمارستان امام (ره) خلخال و پرسنل آن صرف رسیدگی به حال بیماران کرونایی می‌شود.

وی گفت: برغم توقف سیر صعودی ابتلا به کرونا و بستری‌های بیماری کووید ۱۹ در خلخال ۹۰ درصد بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی این شهر در اختیار بیماران کرونایی قرار داشته و کنترل کامل بیماری نیازمند همکاری متعهدانه مردم است.

وی بیان کرد: کنترل و کاهش ابتلا و بستری کرونا تنها با فعالیت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان محقق نمی‌شود و دستیابی به اهداف قطع زنجیره کرونا در کنار افزایش سرعت تزریق واکسن به واجدین شرایط نیازمند همکاری متعهدانه مردم در رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

بیماران غیرکرونایی در خلخال با مشکل مواجه هستند

سرپرست فرمانداری خلخال افزود: برغم تلاش مجموعه دانشکده علوم پزشکی، اعضای قرارگاه زیستی مقابله با کرونا و تلاش و همکاری بسیج در حوزه‌های مختلف از جمله کنترل وضعیت بیماران در قرنطینه، ادامه کمک‌های مومنانه به خانوار‌های درگیر و یا در معرض کرونا، هنوز بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان به طور کامل کنترل نشده و احتمال تشدید سویه موج پنجم و افزایش ابتلا دور از انتظار نیست.

یگانه اظهار کرد: در حالی که مردم خلخال رتبه نخست استان اردبیل در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری محرم امسال را به خود اختصاص دادند، ولی تجمعات قبل از محرم در مجالس مختلف، عادی‌انگاری، بازارگردی، خرید‌های دسته‌جمعی، کاهش رعایت دستورالعمل ها و حضور در محافل ختم و عروسی منجر به افزایش بستری‌های بیمارستانی و خانگی شد و بهبودی تعداد قابل‌توجهی از درگیرشدگان با کرونا زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ بیمار کرونایی در حال بستری و درمان در بیمارستان خلخال بوده و به همین تعداد بیماران در خانه‌های خود بستری بوده و از بیمارستان دارو‌های روزانه را دریافت می‌کنند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بستری جدید به جمع بیماران بستری اضافه نشده و فوتی کرونا نیز یک نفر است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.