فرمانده انتظامی شهرستان قم از مالباختگان خواست پس از وقوع سرقت از منزل به چند نکته حتما توجه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سرهنگ مراد حسین جعفریان، فرمانده انتظامی شهرستان قم در خصوص سرقت از منزل اظهار کرد: مالباختگان پس از وقوع سرقت می‌بایست از دادن هرگونه اطلاعات و توضیحات به افراد ناشناس خودداری و بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.


او تاکید کرد: شهروندان قبل از حضور مأموران از بهم زدن صحنه اعم از جابجایی اشیاء و دست زدن به آن‌ها و یا رفت و آمد بی مورد پرهیز کرده و چنانچه سرقت به واسطه شکستن شیشه در و پنجره صورت گرفته باشد، تا حضور مأموران از جمع آوری خرده شیشه‌ها نیز خودداری کنند.


فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: خودداری از دست زدن به کلید برق، میز‌های شیشه ای، گوشی تلفن، دستگیره در و یخچال، ظروف و... در محل وقوع سرقت از دیگر نکات مورد تاکید است.


او اضافه کرد: شهروندان بایستی از دست زدن و جابجایی اشیای به جا مانده از سارقان (قیچی، چاقو، دکمه لباس و ...) که از ادله ارتکاب جرم محسوب می‌شود همچنین آثار باقی مانده از آن‌ها مانند خون، مو و ... خودداری نمایند و به اظهار نظر افراد غیر مسئول توجه نکنند.


سرهنگ جعفریان گفت: پس از بازدید کارشناسان و مسئولان پلیس از صحنه و جمع آوری ادله جرم با بررسی دقیق، لوازم، آمار و مشخصات دقیق وسایل و اشیاء قیمتی را با تنظیم لیستی در شکایت خود منعکس کنید.


فرمانده انتظامی شهرستان قم تاکید کرد: بدون دلایل کافی افراد بی گناه را متهم نکنید چرا که موجب هتک حرمت و ایجاد کینه‌های نهفته در آن‌ها خواهد شد، بعد از وقوع سرقت هرگونه اخبار و اطلاعات مربوطه و موارد مشکوک را  در اختیار پلیس قرار دهید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار