معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از برقراری بیش از ۹ هزار تماس با سامانه صدای مشاور و بهره مندی عموم مردم از خدمات روانشناختی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسن زاده معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به برقراری ۹ هزار و ۳۷۹ تماس با سامانه ۱۴۸۰ با عنوان صدای مشاور بهزیستی استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: ۵۴۳ مورد از تماس‌ها مربوط به اضطراب ناشی از کرونا و فشار روحی و روانی بوده است.

او مجموع تماس‌های ثبت شده در مدت مشابه پارسال را ۲۹ هزار و ۱۳۰ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۹۷۸ تماس آن به دلیل اضطراب ناشی از کرونا بود، البته خدمات مشاوره بهزیستی، بیشتر در زمینه اختلاف خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، مسائل شغلی و حقوقی، تحصیلی، تربیتی و مشاوره پیش از ازدواج و خانواده، استرس و اضطراب است.

حسن زاده با بیان اینکه سامانه مشاوره ۱۴۸۰ برای دریانوردان که ممکن است به دلیل دوری از خانواده دچار مشکلات روحی شوند نیز برقرار است، تصریح کرد: بیشترین آمار تماس با این سامانه در حوزه اختلافات خانوادگی است و پس از آن مشکلات کودک و نوجوان و سپس مشکلات زوجین بالاترین آمار تماس با این سامانه را داشته‌اند که از خدمات تخصصی این واحد برخوردار شده اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان ادامه داد: این سامانه از ساعت ۸ تا ۲۰ در طول هفته و روز‌های تعطیل رسمی (غیر از جمعه) فعال است و شهروندان می‌توانند مشکلات و معضلات خود را با مشاوران و کارشناسان مطرح کنند و در صورت لزوم تماس گیرنده به مراکز مشاوره دولتی و خصوصی، روانپزشک و یا خدمات اورژانس اجتماعی ارجاع داده می‌شود.

به گفته حسن زاده؛ در دوره شیوع کرونا فعالیت کارشناسان صدای مشاور جزو مشاغل دسته یک محسوب شده و حتی در روز‌های تعطیل نیز پاسخگوی شهروندان برای سوالات و اضطراب ناشی از این بیماری است.

او با بیان اینکه استرس و فشار روانی جزیی از زندگی است، بیان داشت: این فشار‌ها بر عملکرد فرد در شرایط مختلف تاثیرگذار است لذا تماس با صدای مشاور و استفاده ازخدمات مراکز مشاوره در مواجهه با مشکلات به عنوان راهکار مناسب توصیه می‌شود.

سامانه ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی رایگان است که کارشناسان متخصص بهزیستی در حوزه‌های مختلف، به مردم مشاوره ارائه می‌دهند. ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.