نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: آقای ضرغامی در زمینه گردشگری تخصص و سابقه لازم ندارد؛ ایشان بهتر بود به عنوان وزیر ارشاد معرفی می‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: آقای ضرغامی در زمینه گردشگری تخصص و سابقه لازم ندارد؛ ایشان بهتر بود به عنوان وزیر ارشاد معرفی می‌شد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی باید تجربه‌ای در میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی داشته باشد و ایشان سابقه لازم برای وزارتخانه را ندارد. ایران میراث فرهنگی و بنا‌های گردشگری زیادی دارد، زمینه‌های بالای گردشگری را داریم که باید با برنامه ریزی لازم از آن‌ها استفاده شود.

صباغیان گفت: صنعت گردشگری یک مشکل اساسی دارد، کشور‌های همسایه ما مثل ترکیه فوق العاده بالا گردشگر پذیر هستند، ولی ظرفیت و جاذبه ما بالا است، ولی به میزان لازم گردشگر جذب نمی‌شود.

این نماینده مجلس افزود: در کشور ما به دلیل اسلامی بودن و اهمیت داشتن ارزش‌های اسلامی مقاومت‌ در برابر گردشگران بیشتر است و باید برای این موضوع فکری شود. برخی مکان‌های فرهنگی خوبی ایجاد می‌کنند، ولی به دلایل فرهنگی و ارزشی نمی‌توانند گردشگر بپذیرند. وزیر میراث فرهنگی باید راهکاریی برای جذب گردشگر داشته باشد تا این مشکلات حل شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: باید گردشگری با نگاه متناسب و میانه توسعه یابد که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دیده نشده است. در برخی مناطق آثار باستانی ترمیم می‌شود و باید به آن توجهی جدی شود.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: برنامه تحولی قابل اجرا برای رفع مشکلات فعالان گردشگری در برنامه شما وجود ندارد. عدم نگاه حمایتی به اقشار آسیب پذیر نیز از جمله سایر نقاط ضعف برنامه شماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار