نخست وزیر سابق عراق در مصاحبه‌ای ضمن اعلام دوستی دیرینه خود با رئیس جمهور کشورمان، دلیل عدم حضور خود در مراسم تحلیف را احتمال مبتلا بودن به کرونا عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نوری المالکی، نخست‌وزیر سابق عراق  و رئیس ائتلاف دولت القانون، در مصاحبه با شبکه خبری «روداوو» هنگامی که از او درباره دلیل عدم حضورش در مراسم تحلیف ابرهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پرسیده شد، در پاسخ ضمن تاکید بر دوستی دیرینه با رئیس جمهور ایران گفت که به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری کرونا از حضور در این مراسم خودداری کرده است.

خبرنگار شبکه خبری روداو از نوری المالکی پرسید: «برای ما و عراقی‌ها عجیب بود که شما در مراسم سوگند آقای ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران غایب بودید؛ با اینکه می‌دانستید بسیاری از سیاستمداران و سران احزاب عراقی در مراسم حضور دارند. آیا از شما دعوت شده و آن را رد کردید، یا دلایل دیگری وجود دارد؟»

نوری مالکی در پاسخ گفت: «اولا، من با آقای رئیسی رابطه شخصی  و دوستی دیرینه دارم و بیش از یک بار با او ملاقات کردم. ثانیاً، آن‌ها من را برای مراسم تحلیف دعوت کردند، روزی که افراد دعوت‌شده از عراق تنها سه نفر بودند، من یکی از آن‌ها بودم.»

او در ادامه افزود: «من هم تصمیم گرفتم که در این مراسم شرکت کنم، اما نزدیک مراسم، من احساس کردم که به کرونا مبتلا شده ام و این باعث شد که از حضور در این مراسم به دلیل ترس از وضعیت سلامتی خود خودداری کنم.»

نخست وزیر سابق عراق در انتها خاطر نشان کرد: «من هیچ موضعی در قبال تحریم حضور در این مراسم نداشتم و تنها به دلیل  اینکه احساس می‌کردم به ویروس کرونا مبتلا شده‌ام، ا ز این سفر خودداری کردم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اقای نوری مالکی همچین میگی دیرینه نکنه از زمان جنگ باهم دوست بودین ناقلا
آخرین اخبار