سردار القاصی مهر گفت: امنیت در جامعه ، آوردگاه تلاش شبانه روزی پلیس ایلام در تمام زمینه‌ها است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در دیدار با استاندار ایلام که به مناسبت هفته دولت انجام گرفت، گفت: امنیت و آرامش روانی جامعه، آوردگاه تلاش شبانه روزی پلیس ایلام در تمام زمینه‌ها و فصول سال است.

او افزود: سرعت عمل، دقت و پاسخگویی پلیس در انجام ماموریت‌ها و خدمات رسانی به آحاد جامعه منجر به کاهش ۴۵ درصدی شکایات و ۵۰ درصدی انتقادات و رشد ۱۰۰ درصدی رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس، کشف بیش از ۳۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و پاسخگویی به بیش از ۱۰۰ هزار تماس مردمی از طریق سامانه ۱۱۰ شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام، بیان کرد: با اقدامات هدفمند آموزشی و پیشگیرانه و همچنین اجرای طرح‌های مختلف عملیاتی، در بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد سیر نزولی جرائم خشن در سطح استان هستیم.

او مطرح کرد: افتخار پلیس خدمتگزاری بی منت و صادقانه به مردم، همراه با رافت و مهربانی است، چرا که پلیس با داشتن رفتار اسلامی و پسندیده می‌تواند برای افراد جامعه یک الگوی خوب و ماندگار باشد.

او ادامه داد: امسال با تدابیر انجام گرفته و افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس و نیز اقدامات کنترلی صورت گرفته شاهد کشف اکثریت قتل‌ها، تیراندازی‌ها و دستگیری متهمان تحت تعقیب فراری بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان ایلام، مطرح کرد: به منظور کاهش حوادث و سوانح ترافیکی، با بسیج تمام امکانات و همچنین بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و الکترونیکی در حوزه محور‌های مواصلاتی و درون شهری سعی کردیم امنیت و انتظام ترافیکی را در کل جاده‌های درون و برون شهری استان برقرار کنیم، که نتیجه آن کاهش محسوس حوادث و تلفات جاده‌ای بوده است.

او در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره این بیماری منحوس، اظهار کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها، پلیس با استفاده از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین استقرار نیرو‌های خدوم در محور‌های مواصلاتی و مبادی ورودی استان، طرح محدودیت‌های کرونایی به نحو مطلوب اجراء شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مصالحه بیش از ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکار اجتماعی مستقر در کلانتری‌های استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته تمامی کلانتری‌های سطح استان از وجود کارشناسان مشاوره و مددکاران با تحصیلات تخصصی برخوردار شده اند و بسیاری از پروند‌ها قبل از ورود به چرخه قضائی، توسط کارشناسان مشاوره حل و فصل و به مصالحه طرفین ختم می‌شود و این موضوع هم در کاهش اتلاف وقت مراجعین و هم کاهش بار قضایی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.