مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۲۰۰ مجوز برای ایجاد کارگاه تولید صنایع دستی امسال در این استان صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد، سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود و خطر انتشار ویروس کرونا، مراحل بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری انجام گردید که ۲۰۰ مجوز صنایع‌دستی در لرستان صادر شد.

وی افزود: ثبت‌نام صنعت‌گران از طریق اینترنت و پنجره واحد خدمات الکترونیک (سما) صورت می‌گیرد و بعد از یک هفته مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: تولید سالانه دست بافته، زیرانداز‌های سنتی و لباس محلی در لرستان ۲۰ هزارمترمربع و ۱۵۰ تن در سایر محصولات برآورد می‌شود.

قاسمی گفت: این تولیدات، علاوه بر مصرف داخلی در استان و صادرات چمدانی به خارج کشور به‌واسطه فروش در فروشگاه‌های داخلی، مراکز تفریحی، گردشگری و هتل‌ها از طریق تبلیغ در سایت‌های فروش و فضای مجازی به سراسر ایران نیز ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین پارسال ۳۹ دوره آموزشی در حوزه دوره‌های تکمیلی صنایع‌دستی، تجاری‌سازی، بسته‌بندی، طراحی محصول، بازاریابی و صادرات با اعتبار سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و با مشارکت یکهزار و ۶۲۳ نفر برگزار شد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بازارچه صنایع‌دستی خرم‌آباد عنوان کرد: این پروژه با هدف ایجاد ۱۵ غرفه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث می‌باشد و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال به آن تخصیص‌یافته است.

بیش از ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۸۲هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در ۵۲ رشته بومی و غیربومی صنایع‌دستی لرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.