رئیس اداره محیط زیست بردسکن گفت: به دنبال شناسایی چند کیلو گوشت حیوان وحشی در منزل شکارچیان بردسکنی، دو متهم شکار و صید حیوانات وحشی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جمعه پور رئیس اداره محیط زیست بردسکن گفت: با دریافت اخبار شکار حیوانات وحشی در منطقه پیشنهادی سرو کشمر توسط متخلفین شکار و صید، با هماهنگی و اخذ نیابت قضایی از دادستان بردسکن منزل دو نفر از متهمان مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان این بازرسی چند کیلوگرم گوشت حیوان وحشی شکار شده (کل وبز) از منزل یک نفر از متهمان کشف و تحویل مراجع قضایی شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: برابر قانون در فصول و مناطق شکار ممنوع استفاده غیر مجاز از اسلحه شکاری برای صید حیوانات وحشی جرم محسوب و مجرم به مجازات ۳ تا ۶ ماه حبس محکوم می‌شوندو  برابر ماده ۱۲ قانون شکار و صید هم شکار جانوران وحشی حمایت شده، بدون داشتن پروانه ویژه شکار و صید در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش مجازات۳ ماه تا ۳سال حبس دارد.

رئیس اداره محیط زیست بردسکن ادامه داد: جریمه شکار هر راس کل و بز و قوچ و میش وحشی بابت جنس نر ۲۵۰ میلیون ریال و جنس ماده ۷۵۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/ و.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.