نماینده زرند در مجلس گفت: تعیین تکلیف وضعیت مدیریت فرهنگی کشور یکی از محور‌های برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عفت شریعتی کوهبنانی نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و در موافقت با محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم گفت: تعیین تکلیف وضعیت مدیریت فرهنگی کشور یکی از محور‌های برنامه این وزیر پیشنهادی است. اسماعیلی به درستی یکی از مشکلات اساسی دستگاه‌های فرهنگی کشور را احصاء و برای رفع آن برنامه دارد و آن هم تعدد مراکز تصمیم گیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری، برای رسیدن به تمدن اسلامی برنامه‌های عظیم فرهنگی نوشته شده است. باید فرهنگ اسلام راستین و با عظمت قرآن در جهان اسلام سایه گستر شود و امروز در انقلاب اسلامی، جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی بهره مندی خاص خود را از آن بگیرند.

وی تصریح کرد: در این عصر و زمان ایران انقلاب ولایی به برکت شهیدان انقلاب اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی تعیین کننده در تمدن نوین جهان اسلام خواهد داشت مگر نه این است که با فرهنگ راستین اسلام می‌توان همه موانع را پشت سر گذاشت.

شریعتی تاکید کرد: امروز بر این باور و اعتقاد هستیم شهیدان گرانقدر و امام راحل (ره) و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری سرمایه گرانسنگ فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است. پس باید به سمت تکامل فرهنگی در این انقلاب الهی پیش برویم آن هم با سرمایه گذارانی که شهیدان گرانسنگ ما از جمله حاج قاسم سلیمانی بوده اند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز افتخار می‌کنیم که در این کشور و در مجلس شورای اسلامی خدمتگزار مردم هستیم و امروز می‌خواهیم برنامه ریزی کنیم برای آن که فرهنگ اصیل اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد ایران اسلامی تقویت شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تعیین تکلیف وضعیت مدیریت فرهنگی کشور یکی از محور‌های برنامه این وزیر پیشنهادی است. اسماعیلی به درستی یکی از مشکلات اساسی دستگاه‌های فرهنگی کشور را احصاء و برای رفع آن برنامه دارد و آن هم تعدد مراکز تصمیم گیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: پیشنهاد تشکیل معاونت فرهنگی در نهاد ریاست جمهوری برای فرماندهی قرارگاه دستگاه‌های فرهنگی کشور و ارتقاء جایگاه‌های عالی انقلاب فرهنگی در مقام تصمیم سازی و تصمیم گیری از برنامه‌های وی است. اسماعیلی چهره‌ای محبوب میان جوانان انقلابی کشور است و شخصیت قابل احترام در میان اساتید دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران است.

شریعتی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهره‌های خوشنام رسانه‌های مکتوب و تصویری کشور است و طی همین چند روز بیش از ۳۰ رسانه بزرگ در کشور با جهت گیری‌های مختلف نشست‌های بسیار صمیمی و ۴ ساعته‌ای را با وی برگزار کرده اند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مراجع تقلید عظام و اساتید و فضلای حوزه همواره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد را زیر نظر دارند و در صورت لزوم تذکرات ارشادانه خود را مطرح می‌کنند که این موارد در سال‌های اخیر فزونی یافته است. اسماعیلی به دلیل تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه به دلیل اشراف کامل به مباحث شرعی و دینی حتما می‌تواند نظر مراجع معظم تقلید را در این وزارتخانه جلب کند.

وی گفت: ارتباط گسترده و منظم و مداوم اسماعیلی با علمای انقلاب و نمایندگی رهبری انقلاب در استان‌ها و همچنین با علما و فضلای حوزه علمیه و طلاب جوان برنامه‌ها را کاملا می‌تواند اجرا کند. این وزیر پیشنهادی استاد فرهنگ است و می‌تواند اعمال نظر قابل توجهی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اسماعیلی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خودکفایی در ابزارآلات و لوازمات فرهنگی و هنری است که برای تقویت برنامه‌های فرهنگی این موارد تقویت بیشتری خواهد شد.

شریعتی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: ما در مسائل فرهنگی سه نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهیم، فرهنگ و مسائل فرهنگی و امور فرهنگی در کشور از اقتدار لازم برخوردار باشد و دیگر آن که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضای معنوی و معرفتی جامعه را برای پیشبرد همه ابعاد کلان فرهنگی تقویت کند.

وی تصریح کرد: نکته آخر نیز آن است که مسئولان فرهنگی باید با قاطبه مردم در ارتباط باشند و همان خلق اصیل نبوی را ضمیمه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار