عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  مخالفت من با آقای اسماعیلی مسائل فردی و شخصی نیست. در قانون بودجه بخشی از بودجه تابع مصارف عمومی است. بخشی از بودجه خارج از شمول داریم. ایشان در کارنامه اجرایی خودش معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان بوده است. استانداری اصفهان در حد چند صد میلیون تومان بودجه خارج از شمول داشته است. انضباط مالی در زمان تصدی وی وجود نداشته است.

یزدی خواه در ادامه افزود: میزان بودجه استانداری اصفهان محدود بوده و در حال حاضر ۸۵ درصد بودجه این وزارتخانه خارج از شمول است و با تشخیص وزیر  با یک امضا می‌شود به اسم بودجه مبالغی را جا به جا کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدت محدود کار در استانداری چندین پرونده داشته و حتی یک پرونده ی باز در دادسرا دارد، ولی این مسائل نشان می‌دهد انضباط مالی در این حوزه وجود نداشته است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه که ۸۵ درصد آن خارج از شمول است چطور می‌خواهد برخورد کند. اگر ایشان در آن مقطع عملکرد شفاف و بدون پرونده‌ای داشت ما نگران نبودیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: ایشان هنوز که وزیر نشده مجامع فرهنگی علیه ایشان شروع به فعالیت کرده اند. چرا اهالی سینما و هنر گارد گرفته اند؟ همه آن‌ها که ضد انقلاب نیستد. آقای اسماعیلی در سخنانی که داشته گفته برخی مجامع فرهنگی را تعطیل می کند که باعث نگرانی هنرمندان شده است.

وی در ادامه بیان کرد: حتی مجامع شعرا و قرآنی از وزارت ایشان استقبال نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار